کد خبر: ۱۹۱۷۴۲
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
0
 پول‌نیوز -مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: پیشرفت اجرای خط لوله ١٧٠ کیلومتری دامغان - نکا از ٦٥ درصد فراتر رفته است و با بهره برداری از این پروژه در دست اجرا، شاهد تقویت گازرسانی به شمال کشور و پایداری شبکه خواهیم بود.

 حسن منتظر تربتی در ادامه به اتفاق های سال ٨٦ و قطع گاز ترکمنستان اشاره کرد و گفت: به همین منظور شرکت ملی گاز ایران تصمیم گرفت شبکه گاز منطقه شمال کشور را از چند محور پشتیبانی کند و اجرای پروژه های گازرسانی را در شمال از سه محور در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که محور نخست، میامی - دشت بود که شبکه گاز استان گلستان را تقویت می کرد، اضافه کرد: محور دوم نیز در رشت بود که برای تحقق آن خط لوله سوم سراسری تا این منطقه اجرا و این استان از سمت گیلان تقویت می شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، محور سوم را دامغان - نکا عنوان کرد و اظهاردشات: این شبکه گاز در استان مازندران به دلیل این که در مناطق کوهستانی، جنگلی و صعب العبور، اجرا می شود از جمله پروژه های ویژه و دشوار این شرکت به شمار می رود.

تربتی تاکید کرد: با وجود مشکلاتی که در ابتدای کار در زمینه تامین منابع مالی پروژه از خارج شرکت وجود داشت، شرکت ملی گاز ایران تصمیم گرفت به دلیل اهمیتی که این پروژه دارد اعتبار آن را از منابع داخلی تامین کند و به همین خاطر نیز هم اکنون اجرای پروژه شتاب گرفته است.

وی با بیان این که در حال حاضر لوله مورد نیاز این خط، تولید و به طور خام در کارخانه موجود است، گفت: بخشی از این لوله ها پوشش شده و حدود ١٠٠ کیلومتر آن به محل پروژه ارسال و مابقی نیز در حال پوشش دادن است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان این که تاکنون جوشکاری ٨٠ کیلومتر از خط لوله قوشه - نکا انجام شده است، اظهار کرد: اجرای این پروژه هم اکنون با ٦٥ درصد پیشرفت فیزیکی در جریان است.

تربتی تاکید کرد: از طرفی، ٢٥ کیلومتر از این خط به موازات خط لوله شمال احداث می شود و پس از اجرای ١٥٠ کیلومتر از این پروژه امکان بهره برداری از آن فراهم می شود و ٢٥ کیلومتر باقیمانده نیز جنبه تقویتی خواهد داشت.

وی به دیگر پروژهای گازرسانی در دستور کار برای شمال کشور اشاره و یادآورشد: با توجه به این که خط لوله سوم سراسری به موازات این خط لوله تا رشت رسیده، امسال پروژه دیگری نیز با عنوان رشت - سنگر تعریف کرده ایم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تاکید کرد: این خط لوله نیز کمک می کند مصارف استان گیلان را از مازنداران جدا کنیم تا از این طریق بتوانیم گاز بیشتری را از خط سوم سراسری به مازندران انتقال دهیم.
منبع: ایرنا
برچسب ها: گاز ، انرژی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: