May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۱۹۱۱
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
0
پول‌نیوز - معاون اول رئیس‌جمهوری در آیین بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهریار، این طرح را مصداق بارز توجه دولت به برقراری توسعه پایدار دانست.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، اسحاق جهانگیری گفت: تمام تلاش ما این است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا منابع کشور به صورت مناسب و بهینه‌ در دسترس نسل‌های آینده قرار گیرد.

جهانگیری افزود: یکی از دغدغه‌های ما برای توسعه کشور که اتفاقا مهم‌ترین دغدغه هم به شمار می‌رود بحث محدودیت منابع آبی در کشور است و با همین نگاه بود که یکی از نخستین برنامه‌های دولت تدبیر و امید، دریافت موافقت مقام معظم رهبری در خصوص مجوز برداشت از حساب ذخیره ارزی به منظور مدیریت منابع آب بوده است.

او افزود: نیاز ضروری داریم که در هر سه بخش خانگی، صنعت و کشاورزی، برنامه‌های مدیریت مصرف را به صورتی مدون پیاده کنیم.

وزیر نیرو: امسال ١٤٥ پروژه آب و فاضلاب به ارزش ٨٠٠٠ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی اجرا شده است

وزیر نیرو از اجرای ١٤٥ پروژه‌ آب و فاضلاب توسط بخش خصوصی به ارزش  ٨٠٠٠ میلیارد تومان خبر داد.

حمید چیت‌چیان گفت: قرار است هفته آینده قرارداد ٢٢ پروژه جدید در حوزه آب و فاضلاب به ارزش ١٠٥٠ میلیارد تومان و با مشارکت بخش خصوصی امضا ‌شود.

چیت‌چیان افزود: فرآیند جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب کار بسیار عظیم، پرهزینه و پرمشقتی است و نخستین اثری که این قبیل طرح‌ها دارند، کمک به توسعه سلامت مردم خواهد بود.

او کمک به فرایند بازچرخانی آب را از مزایای راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب دانست و افزود: به این ترتیب می‌توان از پساب این تاسیسات در توسعه کشاوری و حفظ محیط زیست بهره برد.

چیت‌چیان با اشاره به این‌که این قبیل طرح‌ها از آلودگی‌های منابع آب و خاک کشور جلوگیری می‌کند، گفت: متاسفانه نبود شبکه فاضلاب در برخی نقاط باعث شده است آب زیرزمینی برخی مناطق آلوده شود به طوری که آب زیرزمینی قابل توجهی از حیّز انتفاع خارج شده است در حالی که آبی که یک بار استفاده شده و به صورت فاضلاب در آمده است می‌تواند در مصارف صنعتی، کشاورزی و آب فضای سبز استفاده شود.

چیت‌چیان با بیان این‌که روند اجرا و تکمیل پروژه‌ها در بخش آب بسیار قابل قبول است گفت: از زمان آغاز به کار دولت تا پایان امسال در مجموع ٥١٠٠ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب ایجاد می‌شودکه طول این شبکه، شش برابر مسیر تهران تا مشهد است.

وزیر نیرو گفت: تاکنون ٦٠٠٠ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است و این در حالی است که تکیه بر اعتبارات دولتی در این فعالیت‌ها به حداقل ممکن رسیده و از مشارکت خودِ مردم استفاده شده است.

چیت‌چیان با اشاره به این‌که استفاده مجدد از منابع آب، کمک بزرگی به حل موضوع محدودیت منابع آب می‌کند، گفت: اکثر مردم اطلاع ندارند که  زیر شهر چه عملیات عظیم و بزرگی برای احداث شبکه‌های آب و فاضلاب انجام می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران: مدل مالی پروژه‌هایی که امسال به بهره‌برداری می‌رسند در چارچوب اقتصاد مقاومتی خواهد بود

مدیرعامل آبفای استان تهران در آیین افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب گفت: تمام تلاش ما این است که مدل مالی پروژه‌هایی که امسال به بهره‌برداری می‌رسند در چارچوب اقتصاد مقاومتی باشد.

محمد پرورش با بیان این‌که طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهریار شامل سه فاز است گفت: این طرح در افق برنامه‌ریزی شده برای سال ١٤١٥ پاسخ‌گوی نیازهای تقریبا ٧٢٠هزار نفر خواهد بود.

پرورش افزود: فاز نخست این طرح ٢٤٠ هزار نفر را زیر پوشش شبکه فاضلاب می‌برد که شامل٩٠هزار و ٤١٤ متر خطوط فرعی و ١١هزار و ٥٢٩ متر خطوط اصلی و ٣٠٠ متر خطوط انتقال در قطرهای ١٤٠٠ و  ١٦٠٠ میلی‌متر است.

فاز نخست این طرح شامل حدود١٢٠هزار متر خطوط لوله فرعی و ١١هزار متر خطوط لوله اصلی در بخش شبکه جمع‌آوری فاضلاب و ٣٠٠٠ متر خط انتقال است.

پرورش در خصوص وضعیت مالی این طرح گفت: مجموع اعتبار صرف‌شده برای خطوط جمع‌آوری فرعی، اصلی و انتقال به همراه فاز نخست تصفیه‌خانه به میزان ٣٨,٥ میلیون یورو (با در نظرگرفتن نرخ تبدیل ارز به ریال در حال حاضر) معادل ١٣٤٧ میلیارد ریال است.

او تصریح کرد: هم‌چنین در چارچوب انجام برنامه میان‌مدت این طرح، انتخاب سرمایه‌گذار برای اجرای٣٠ کیلومتر خطوط اصلی با استفاده از ظرفیت ماده ٥٦ مناقصه در حال انجام است و تایید طرح به میزان ٤٠ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب به همراه ٦٠٠٠ رشته انشعاب از طریق ظرفیت فاینانس جاری نیز در حال اجراست.

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان این‌که تلاش ما این است که در طول سال ٩٥ هر دو ماه یک‌بار، یک تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تهران به بهره‌برداری برسد، گفت: با تکمیل طرح جامع آب‌رسانی تهران (رینگ) آب سطحی به شبکه آب منطقه شهریار هم اضافه می‌شود.

گفتنی است محدوده زیر پوشش طرح فاضلاب شهریار از ١٥ ناحیه جمع‌آوری فاضلاب جمعا به مساحت ٣١٣٠ هکتار تشکیل شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: