کد خبر: ۱۹۲۴۹۳
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
0
«کیم سئونگ هو» گفت: استان مرکزی به دلیل اینکه در مرکز کشور قرار دارد، طبیعتا نقش مهمی در مبادلات تجاری دارد.
پول‌نیوز - سفیر کره‌جنوبی در ایران گفت: استان مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی و صنعتی بودن، بستر و فضای مناسبی برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی کشور کره و ایران است.


«کیم سئونگ هو» اظهار کرد: استان مرکزی به دلیل اینکه در مرکز کشور قرار دارد، طبیعتا نقش مهمی در مبادلات تجاری دارد. وی افزود: موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و همچنین صنعتی بودن آن سبب شده تا این استان در عرصه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی فعال و موثر باشد. سفیر کره‌جنوبی در ایران افزود: در سفری که به این استان داریم از واحدهای صنعتی دیدن خواهیم کرد تا زمینه‌های همکاری با استان در حوزه‌های صنعتی و تجاری را بررسی و ارزیابی کنیم. «کیم‌سئونگ هو» تاکید کرد: افزایش مبادلات تجاری را با هدف انتقال تکنولوژی به کشور دنبال می‌کنیم.

استاندار مرکزی نیز با اشاره به حضور سفیر کره‌جنوبی در استان مرکزی گفت: امروز در مسیر رشد اقتصادی کشور، هم رشد فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی در درون کشور و هم مبادلات تجاری با دیگر کشورها از اهمیت برخوردار است. محمود زمانی قمی افزود: ما در مبادلات تجاری با کشورهای دیگر در استان به دنبال انتقال تکنولوژی هستیم تا بتوانیم تولید را رونق ببخشیم و از تکنولوژی مدرن برای ارتقای کیفیت تولید و به‌دنبال آن رونق صادرات و ارزآوری بهره‌گیری کنیم. استاندار مرکزی بیان کرد: قصد ما از مبادلات تجاری افزایش واردات تولیدات کشورهای دیگر نیست، بلکه می‌خواهیم از طریق دستیابی به تکنولوژی‌ها طی مبادلات تجاری، زمینه رونق تولید را در استان مرکزی فراهم کنیم. وی گفت: طبق مذاکراتی که با سفیر کره انجام دادیم دریافتیم که این کشور در زمینه‌های مختلفی از جمله صنعتی، تجاری و گردشگری برای برقراری مبادلات تجاری با استان مرکزی تمایل دارد. زمانی قمی از نشست سفیر کره‌جنوبی با کارآفرینان استان مرکزی، برای بررسی زمینه‌های همکاری و تعامل دوجانبه خبر داد.

منبع: مهر
برچسب ها: کره ، تجارت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: