May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۲۹۵۴
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
0
محسن نایب‌زاده گفت: پيش از برجام محدوديت‌ها و موانع زيادي پیش‌روي فعاليت‌هاي شرکت زیمنس وجود داشت، اما اکنون ارتباطات ما با شرکاي داخلي تسهیل شده و براي نقل و انتقالات مالی و صادرات تکنولوژي و قطعات در چارچوب قوانین رایج آمادگی همکاری داریم.
پول‌نیوز - با توجه به بهبود شرایط کار در ایران و از بین رفتن محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، شرکت زیمنس فعالیت‌های خود را در ایران گسترش می‌دهد.

محسن نایب‌زاده، مدیرعامل شرکت زیمنس در ایران، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: پيش از برجام محدوديت‌ها و موانع زيادي پیش‌روي فعاليت‌هاي شرکت زیمنس وجود داشت، اما اکنون ارتباطات ما با شرکاي داخلي تسهیل شده و براي نقل و انتقالات مالی و صادرات تکنولوژي و قطعات در چارچوب قوانین رایج آمادگی همکاری داریم.

وی در ادامه افزود: «مذاکرات متعددي در زمينه پروژه‌هاي نيرو، حمل‌ونقل، صنايع با شرکاي داخلي و دستگاه‌هاي اقتصادي در ايران انجام شده است که برخی از آنها به قرارداد و بسیاری به مرحله تفاهم‌نامه رسیده‌اند و برخي هم در مرحله رايزني قرار دارند.» نايب‌زاده به برنامه سال جدید این شرکت اشاره کرد و گفت: در سال جدید قصد داریم تولیدکنندگان معتبر مجموعه زیمنس را در کنار تولیدکنندگان داخلی قرار دهیم تا شرکت‌های خارجی بتوانند با ارائه محصولات و روش‌های جدید، شرکت‌های داخلی را پشتیبانی کنند و شرکت‌های داخلی بتوانند به بازار منطقه‌ای دسترسی بهتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت زیمنس در ایران در ادامه گفت: شرکت زيمنس در زمينه ساخت راه‌آهن سريع‌السير، توزيع انرژي و صنعت نفت و گاز فعاليت‌هاي گسترده‌اي را آغاز کرده و در اين زمينه قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی را نيز به امضا رسانده است. زیمنس به‌ویژه در پروژه‌هاي حمل‌ونقل ريلي ايران مانند برقي کردن خط آهن تهران - مشهد و همچنين قطار سريع‌السير تهران - قم - اصفهان با راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران به تفاهم‌نامه‌هایی دست يافته است.

نایب‌زاده گفت: همچنين پروژه‌های ساخت نيروگاه و به‌روز کردن تجهيزات صنعت برق نيز در زمره پروژه‌هايي است که اين شرکت با شرکت مپنا و وزارت نيرو در دست اجرا دارد. وی با اشاره به اینکه ناوگان حمل‌ونقل ریلی ایران یکی از قوی‌ترین ناوگان‌های حمل‌ونقل ریلی خاورمیانه است، افزود: احداث خطوط مترو در سال‌های اخیر که توسط شرکت‌های داخلی انجام شده نشان از تکنولوژی و دانش فنی بی‌نظیر شرکت‌های ایرانی در سطح خاورمیانه دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب ها: زیمنس ، تکنولوژی ، راه آهن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: