May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۳۰۶۹
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
0
700پول‌نیوز نفر از کارکنان شرکت ساخت و ساز سعودی اوجر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق سه ماه گذشته خود اعتصاب کردند.

به نوشته روزنامه الوطن عربستان، نیروهای امنیتی عربستان روز گذشته (جمعه) تجمع اعتراض آمیز 700 نفر از کارکنان شرکت اوجر در شهر مدینه را پراکنده کردند.

براساس این گزارش کارکنان این شرکت به پرداخت نشدن حقوق سه ماه گذشته خود اعترض دارند.

منابع هندی اعلام کردند که هفت هزار و 700 نفر از کارگران هندی در شرکت اوجر و شرکت های دیگر عربستانی دستمزدهای آنها را به تاخیر افتاده است.

کنسولگری هند در جده نیز گزارش داد که 50 شرکت در عربستان در حال رسیدگی به در خواست های 2هزار و 500 کارگرهندی شرکت اوجر شامل کسانی که خواهان کارکردن در عربستان و نیز کسانی که قصد بازگشت به هند را دارند ، هستند.

عربستان پیشتر نیز با موضوع اعتراض کارکنان شرکت های مختلف به دیرکرد در پرداخت حقوق و دستمزدهای آنها روبرو بوده است.

دولت های خارجی پیشتر با تحت فشار گذاشتن مقامات عربستان سعودی، خواستار کسب اطمینان از پرداخت حقوق به تاخیر افتاده کارگران کشورشان شدند که در شرکت های ساخت وساز عربستان فعالیت می کنند.

کاهش بهای جهانی نفت که درآمدهای عربستان را از اواخر سال گذشته میلادی تحت تاثیر قرار داده است باعث شد دولت این کشور با کاهش هزینه ها، روند رو به افزایش کسری بودجه خود که اکنون حدود 100 میلیارد دلار است را متوقف کند.

این شرایط، شرکت های ساخت وساز عربستان سعودی که برای مدت طولانی پولی از طرف دولت دریافت نکرده اند را تحت فشار زیادی قرار داده و این شرکت ها ماههاست حقوق بسیاری از کارگران خارجی را پرداخت نکرده اند.

حدود 10 میلیون کارگر که بخش قابل توجهی از آنها از کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا هستند در کارهای خدماتی و ساخت وساز عربستان سعودی فعالیت می کنند.

بحران مالی عربستان سعودی محدود به طبقه کارگری نیست و ظاهرا کارشناسان و متخصصان خارجی نیز از حقوق پرداخت نشده خود ناراضی هستند.

در ماههای گذشته، سفارت فرانسه در ریاض با ارسال نامه ای به مدیر عامل شرکت سعودی اوجر که از بزرگترین شرکت های ساخت وساز این کشور با 38 هزار کارمند است، درخواست کرد حقوق پرداخت نشده کارمندان فرانسوی خود در چهارماه گذشته را پرداخت کند.

گروه بن لادن سعودی نیز که از دیگر شرکت های بزرگ عربستان سعودی محسوب می شود، بنابه گفته منابع آگاه ماه گذشته تصمیم گرفته است در یک اقدام 15 هزار تن از نیروهای خود را اخراج کند.

اگرچه بخشی از مشکلات مالی عربستان سعودی به دلیل کاهش بهای جهانی نفت است، اما ریشه این قبیل مشکلات به عواملی دیگر نیز مربوط است که در مجموع باعث شده وزارت دارایی این کشور پرداخت های اولیه را به شرکت های ساخت وساز متوقف کند.

دولت عربستان اکنون قراردادهای کمتری منعقد می کند و پرداختی به شرکت هایی که پروژه های خود را به پایان رسانده اند نیز دیر انجام می دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: