May 2024 07 / سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۳۵۷۹
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
0
میزان صادرات فرش دستباف ایران به کشور آمریکا پس از برجام در بهمن ماه سال 1394 به 2 میلیون دلار و 700 هزار دلار و در اسفند ماه سال گذشته به 9 میلیون دلار رسید.
پول‌نیوز - رییس مرکز ملی فرش ایران از رشد قابل توجه صادرات فرش دستباف به کشور آمریکا با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داد و میزان صادرات آن را به این کشور در 4 ماه نخست امسال 27 میلیون و 600 هزار دلار اعلام کرد.

حمید کارگر امروز (سه شنبه) در نشستی خبری گفت: میزان صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا قبل از سال 2010 میلادی حدود 80 میلیون دلار بود و از سال 2010 تا زمان اجرایی شدن برجام به صفر رسیده بود.

وی افزود: میزان صادرات فرش دستباف ایران به کشور آمریکا پس از برجام در بهمن ماه سال 1394 به 2 میلیون دلار و 700 هزار دلار و در اسفند ماه سال گذشته به 9 میلیون دلار رسید.

کارگر ارزش کل صادرات فرش دستباف کشور را در چهار ماه فروردین تا تیر ماه امسال 83 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل 39.5 درصد به لحاظ ارزش رشد داشته که بخشی از آن متاثر از صادرات به آمریکا بوده است.

خرید اعتباری فرش دستباف

رییس مرکز ملی فرش ایران درباره خرید اعتباری فرش دستباف گفت: تفاهم نامه ای بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق کارآفرینی امید برای ارایه تسهیلات ارزان قیمت به خریداران فرش دستباف امضا شده است.

کارگر گفت: خریداران فرش دستباف ایران می توانند تا مبلغ 100 میلیون ریال (10میلیون تومان) از فروشندگانی که حساب خود را به صندوق کارآفرینی امید متصل و در این صندوق ثبت نام کرده اند، فرش خریداری کنند.

وی نرخ سود این تسهیلات را 4 درصد و مدت زمان بازپرداخت را 36 ماه اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح کارکنان دولت و بازنشستگان می توانند با ارایه معرفی نامه از دستگاه متبوع خود به صندوق کارآفرینی مراجعه و از این تسهیلات بهره مند شوند.

برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف

رییس مرکز ملی فرش ایران همچنین از برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران در تاریخ یکم تا هفتم شهریورماه امسال در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران خبر داد و گفت: این نمایشگاه امسال مساحتی معادل 30 هزار متر مربع را در 20 سالن نمایشگاه بین المللی تهران پوشش می دهد.

وی با اشاره به حضور 700 شرکت در این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه از بازرگانان خارجی فعال در زمینه فرش دستباف نیز دعوت شده است که تا کنون 65 نفر تایید نهایی شده اند. بیشتر این افراد از کشورهای اروپایی ، پنج نفر از آمریکا و مابقی از کشورهای آسیای شرقی، آفریقایی و آمریکای جنوبی هستند.

کارگر اضافه کرد: نمایشگاه فرش دستباف هم فروش داخلی را هدف قرارداده است و هم رویکرد صادرات محور دارد.

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف برنامه هایی از جمله ششمین جشنواره فرش برتر برگزار می شود و غرفه ای برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فرش دستباف برپا می شود. در حاشیه این نمایشگاه همچنین فرآیند تولید فرش دستباف به نمایش گذاشته می شود.

کارگر برگزاری کارگاه آموزشی را از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: در این کارگاه های آموزشی، مردم می توانند اطلاعاتی در مورد تشخیص کیفیت فرش دستباف، نگهداری و همچنین چیدمان (دکوراسیون) فرش کسب کنند.

برچسب ها: صادرات فرش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: