پول‌نیوز - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چهار دهک مردم ایران از خدمات دندانپزشکی محروم هستند و در حوزه دندانپزشکی عقب‌ماندگی جدی داریم.

محمد آقاجانی امروز در جمع پزشکان و پرستاران در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان اظهار داشت: وجود دانشگاههای علوم پزشکی در نقاط مختلف کشور فرصت مغتنمی برای توسعه بهداشت و درمان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه تربیت 30 ساله دانشجویان پزشکی در دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان کار بزرگی است، افزود: خدمات تخصصی و فوق تخصصی که در این شهر انجام می‌شود مدیون انقلاب‌اسلامی و حاصل تفکر گسترش خدمات در مناطق مختلف است.

وی تصریح کرد: کمبودها وجود دارد، اما در کشورهای توسعه‌یافته مثل آمریکا که 100 برابر کشور ما هزینه می‌کنند هم کمبود وجود دارد. پوشش بیمه همگانی برای نزدیک به 95 درصد از جمعیت کشور هنوز برای بسیاری از کشورها آرزو است.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به بازدید خود از بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: اورژانس دو هزار مترمربعی مدرن بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) رفسنجان باید هرچه سریعتر راه‌اندازی شود، دو اتاق عمل دیگر تا سه ماه آینده باید به ناوگان اتاق عمل این بیمارستان افزوده شود که ما در زمینه هزینه اش کمک می کنیم.

وی بیان داشت: هتلینگ این بیمارستان نیاز به تکمیل دارد و امسال حتما باید این کار صورت گیرد و بخش‌های بیمارستان شبیه بخش‌های داخلی شود که این مهم ظرف چند ماه آینده باید میسر شود.

چهار دهک مردم ایران از خدمات دندانپزشکی محروم هستند

وی راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی در رفسنجان را کاری ارزنده دانست و در ادامه اظهار داشت: چهار دهک مردم ایران از خدمات دندانپزشکی محروم هستند و در حوزه دندانپزشکی عقب‌ماندگی جدی داریم، بیمه پایه خدمات دهان و دندان را نمی‌تواند پوشش دهد، اما تلاش داریم در بخش تعرفه‌ها کمتر از نرخ دولتی خدمات دهیم.

آقاجانی راه اندازی کلینیک‌های تخصصی را از طرح‌های وزرات بهداشت اعلام کرد و گفت: این امر از آرزوها بود که خدمات سرپایی خوبی به مردم ارائه دهیم و کلینیکی که در رفسنجان ایجاد شده 56 مطب دارد و جای تقدیر دارد.

وی اظهار کرد: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در کشور 76 درصد است که اگر بیماران سه هزار و 264 را کنار بگذاریم ضریب 88 درصد است که ضریب اشغال بالای 85 درصد رنج خط قرمز است و به معنای بحرانی بودن بیمارستان است.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: