May 2024 07 / سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۳۹۲۳
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
0
پول‌نیوز - مدیر توسعه خوشه فرش استان فارس گفت: سه کنسرسیوم برای تقویت صادرات فرش این استان شکل گرفت.

محمد امین افزود: این کنسرسیوم ها در سه بخش صادرکنندگان پیشرفته، صادرکنندگان در حال توسعه و متوسط و کنسرسیوم فرش فیروزآباد به عنوان مهمترین قطب تولید فرش استان ایجاد شده است. 

مدیر توسعه خوشه فرش استان فارس با اشاره به فعالیت 14خوشه فرش درکشور و تشکیل کنسرسیوم های صادراتی فرش در این خوشه ها گفت: مدیریت کنسرسیوم های صادراتی خوشه های فرش کشور نیز به خوشه فرش فارس محول شده است.

امین اظهار کرد: با توجه به اینکه خوشه فرش فارس در میان خوشه های کشور در بخش های عملکرد و کیفیت اجرا و فعالیت ها عملکرد خوبی را داشته است، مسئولیت دبیرخانه خوشه های فرش کشور نیز به فارس محول شده است.

پیش از این، در مراسم گرامیداشت روز صنایع کوچک در شیراز، خوشه فرش فارس به عنوان خوشه برتر کشور معرفی شد. 

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این آیین راه اندازی کنسرسیوم های صادراتی برای خوشه های صنعتی را از برنامه های مهم این سازمان اعلام کرد و گفت: این سازمان در این بخش حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

غلامرضا سلیمانی با تاکید بر اهمیت حمایت از فعالیت های گروهی و کنسرسیوم ها افزود: حمایت سازمان صنایع کوچک از خوشه ها و کنسرسیوم ها بر اساس نیاز سنجی آموزشی، تامین مالی، فن آوری، بازاریابی و تامین زنجیره ارزش و خرید مشترک است.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین اظهار کرد: عامل توسعه خوشه فرش فارس به عنوان عامل توسعه برتر خوشه های کسب و کار کشور در سال 95 انتخاب شد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه میان مرکز ملی فرش و صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت به خریداران فرش دستباف ایرانی با نرخ سود چهار درصد گفت: بر اساس این تفاهم نامه، در مرحله اول تسهیلات فروش اقساطی فرش به کارمندان دولت تعلق خواهد گرفت و آنها می توانند با دریافت این وام، فرش دستباف خریداری کنند.

وی افزود: هم اینک در برخی استانها این طرح آغاز شده و در فارس نیز باید پیگیری شود تا این تسهیلات پرداخت شود.

به گفته شاهپور قنبری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس 180 هزار بافنده فرش و 31 اتحادیه صنفی در سراسر استان فارس در قالب خوشه فرش استان فعالیت دارند. 

بر اساس این گزارش، استان فارس از قطبهای مهم فرش دست بافت کشور است و از نظر وزنی عنوان نخست صادرات فرش را به خود اختصاص داده است.

خوشه صنعتی به مجموعه ای از واحدهای کسب و کار گفته می شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز هستند وبا همکاری و تکمیل فعالیت های یکدیگر، به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می پردازند و از چالش ها و فرصت های مشترک برخوردار هستند. 
منبع: ایرنا
برچسب ها: فرش ، فارس ، کنسرسیوم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: