May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۴۲۵۳
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
0
وی گفت: افزایش هزینه‎ها و تکرار سمپاشی، طغیان آفات، آلودگی‎های زیست‎محیطی و تهدید سلامتی بهره‎برداران و مصرف‎کنندگان محصولات کشاورزی از جمله مضرات استفاده از سموم قاچاق و غیر مجاز هستند.
 پول‌نیوز - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون طی بازدیدهای میدانی، 485 کیلوگرم سموم قاچاق خارج از فهرست سموم مجاز کشور در جنوب کرمان شناسایی و ضبط شد.

محمدرضا احمدی عصر شنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: این بازدیدها در زمینه ساماندهی فروشندگی‎های عرضه آفت‎کش نباتی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: سموم کشف شده از نوع متال، فولیان و دیکالم می باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از سموم شیمیایی نقش بسزایی در امنیت غذایی جامعه و سلامت بهره‎برداران بخش کشاورزی دارد خاطرنشان کرد: نظارت بر این مقوله یکی از وظایف مهم سازمان جهاد کشاورزی است و در این زمینه عملکرد خوبی داشته ایم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این سازمان با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی منطقه نسبت به ایجاد تمهیداتی مانند ساماندهی فروشگاه‎های سموم اقدام کرده است.

وی افزود: برگزاری دوره‎های آموزشی ویژه کارشناسان و بهره‎برداران، بکارگیری کارشناسان فنی، اجرای برنامه مدیریت تلفیقی آفات، استفاده از حشرات مفید به منظور مبارزه بیولوژیک و غیر شیمیایی در زمینه کاهش مصرف سموم و تولید محصولات سالم با توجه به موقعیت کشاورزی منطقه از جمله فعالیت های سازمان کشاورزی در این زمینه می باشد.

وی گفت: افزایش هزینه‎ها و تکرار سمپاشی، طغیان آفات، آلودگی‎های زیست‎محیطی و تهدید سلامتی بهره‎برداران و مصرف‎کنندگان محصولات کشاورزی از جمله مضرات استفاده از سموم قاچاق و غیر مجاز هستند.

احمدی از کشاورزان خواست با مشورت کارشناسان متخصص گیاهپزشک نسبت به استفاده از سموم مجاز، زمان و نحوه سمپاشی مناسب اقدام و از خرید هرگونه سموم تقلبی، قاچاق و خارج از فهرست سموم مجاز خوداری کنند.

وی افزود: فروشگاه‎ها باید سموم مجاز را مطابق فهرست سموم مجاز کشور با ثبت مشخصات خریدار در دفاتر مربوط عرضه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مطابق قانون با متخلفان برخورد می‎شود.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبارجنوب را زیر پوشش دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: قاچاق سم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: