صد و دوازدهمین جلسه اعضای اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد؛
کد خبر: ۱۹۴۵۵۷
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
0
حقیقی با اشاره به لزوم برخورد همه جانبه با قاچاق کالا گفت: برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه با شدت ادامه می یابد و زنجیره مبارزه با قاچاق از مبادی تا سطح عرضه ثمربخش خواهد بود.
به زودی شاهد امحای حجم وسیعی از کالاهای قاچاق خواهیم بود
پول‌نیوز - حقیقی در یکصد و دوازدهمین جلسه اعضای اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور دستگاه های عضو ستاد برگزار شد، از امحای گسترده حجم وسیعی از کالاهای قاچاق در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی پول‌نیوز، یکصد و دوازدهمین جلسه اعضای اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور دستگاه های عضو ستاد، در خصوص بررسی دستورالعمل های تشکیل پرونده ها و همچنین نحوه اجرای احکام پرونده های مربوط به قاچاق کالا و ارز در کشور، برگزار شد.

در این جلسه حقیقی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  از شکل گیری مجموعه نظارتی در خصوص چگونگی پیشرفت تکالیف دستگاه ها در امر مبارزه با قاچاق خبر داد و گفت: اکنون پس از تصویب آیین نامه ها، در حوزه اجرا و عملیاتی شدن آیین نامه ها نباید با تاخیر مواجه شویم.

وی ضمن بررسی مسئله آسیب شناسی حوزه قاچاق، افزود: در خصوص آسیب شناسی قاچاق از نظرات کارشناسی و تخصصی دستگاه های مرتبط استفاده شده و برنامه جامع و برنامه های تخصصی دستگاه ها بر همین مبنا شکل گرفته که هم اکنون در حال اجرا است.

وی با اشاره به ابلاغ آیین نامه های ماده 55 و 56 در خصوص امحا و صادرات کالاهای قاچاق مکشوفه، گفت: با همکاری دستگاه های عضو و اولویت قرار دادن موضوع امحا، به زودی شاهد امحای حجم وسیعی از کالاهای قاچاق خواهیم بود.

حقیقی با اشاره به لزوم برخورد همه جانبه با قاچاق کالا گفت: برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه با شدت ادامه می یابد و زنجیره مبارزه با قاچاق از مبادی تا سطح عرضه ثمربخش خواهد بود.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به شرایط اقتصادی کشور‌های همسایه گفت: با همکاری وزارت امور خارجه، از ظرفیت کشورهای همسایه برای برخورد با قاچاقچیان استفاده خواهیم کرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام زرگر، نماینده قوه قضاییه در ستاد مبارزه با قاچاق، ضمن گرامیداشت و تبریک دهه کرامت، از لزوم پیشگیری در امر مبارزه با قاچاق گفت و افزود: برخورد قاطع و اجرای سریع احکام صادر شده، خاصیت پیشگیری و بازدارندگی خواهد داشت.

وی ادامه داد: پرونده های قاچاق بایستی با روش های دقیق تشکیل شود تا قاضی پرونده بتواند با قاچاقچی برخوردی محکم و قاطع داشته باشد.

حجت الاسلام زرگر افزود: اجرای به موقع، بدون معطلی و سریع حکم نیز باعث تشدید پیشگیری در امر مبارزه با قاچاق خواهد شد.

علیرضا جمشیدی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی نیز با اشاره به لزوم برخورد با قاچاق کالاهای سلامت محور در سطح عرضه، افزود: باید در سطوح عرضه مانند کوچه مروی و... با نصب پلاکارد، سخنرانی و آموزش نحوه شناسایی کالای قاچاق صورت پذیرد.

وی ضمن اظهار امیدواری از نتیجه طرح های اجرا شده، گفت: امسال شاهد بیشترین کاهش در میزان قاچاق خواهیم بود.

دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو نیز با اشاره به لزوم شفافیت در فرآیندهای اجرایی، گفت: در جهت شفاف سازی فرآیندهای صدور مجوز و همچنین فرآیندهای ارتباطی با وزارت صنعت، معدن، تجارت و سازمان گمرک، یک پورتال جامع طراحی و راه اندازی شده است.

وی ضمن بیان اینکه در حال حاضر بخش مربوط به دارو در این پورتال به طور کامل استفاده می شود، افزود: بخش های مربوط به غذا، مکمل ها، لوازم آرایشی و بهداشتی به تدریج تکمیل شده و تا پایان سال کاملاً عملیاتی می شود.

دیناروند دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق و کامل را از فواید سامانه و پورتال جامع دانست و گفت: به این وسیله امکان تشخیص سریع و دقیق کالای قاچاق و تقلبی تسهیل می شود.

کرباسیان رئیس کل گمرک در این جلسه با اشاره به راه اندازی برنامه نرم افزاری وزارت بهداشت با قابلیت ردیابی وضعیت ورود قانونی کالا گفت: به وسیله این برنامه ، مجوزهای گمرکی و بهداشتی کالا قابل دسترسی است.

وی ضمن اشاره به لزوم هماهنگی بین دستگاه های مختلف خواستار ساماندهی کارگروه رسیدگی به پرونده های بزرگ در این حوزه شد.

در ادامه یکصد و دوازدهمین جلسه اعضای اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل های تشکیل پرونده و همچنین نحوه اجرای احکام پرونده های مربوط به قاچاق بررسی شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: