کد خبر: ۱۹۴۶۶۰
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
0
پول‌نیوز - هیات تجاری پاکستان به سرپرستی 'محمد اعجاز الحق' مشاور اتاق بازرگی و صنایع مشترک ایران و پاکستان و نماینده مجلس ملی این کشور با هدف رایزنی برای ارتقای مبادلات تجاری میان دو کشور، روز چهارشنبه هفته جاری عازم مشهد می شود.

این هیات 12 نفره، علاوه بر مشهد مقدس، به تهران نیز سفر می کند و در مدت اقامت خود در ایران، با مقام ها و مسئولان بخش تجارت و بازرگانی ایران از جمله اتاق های بازرگانی و صنایع ملاقات خواهند کرد.

این هیات پاکستانی همچنین قرار است از غرفه پاکستان از نمایشگاه اکسپو مشهد بازدید کند.

گفت و گو در خصوص راه های برطرف کردن مشکلات بانکی میان دو کشور از جمله دیگر اهداف این سفر است و هیات پاکستانی تلاش خواهد کرد تا زمینه ها و ظرفیت های تجاری موجود در ایران را بررسی کند.

تجار برنج پاکستانی این روزها نگران کاهش صادرات برنج از این کشور به ایران و حضور پررنگ برنج هندی در ایران هستند و ضمن درخواست از دولت پاکستان برای حل مشکلات موجود در زمینه همکاری های بانکی با ایران، تلاش می کنند تا زمینه را برای توسعه همکاری های تجاری خود با ایران فراهم کنند.

تاجران پاکستانی همچنین به فکر واردات محصولات مختلف از ایران هستند و معتقدند ایران به برخورداری از تنوع محصولات با کیفیت و همجوار بودن با پاکستان، می تواند یکی از مهم ترین شرکای تجاری این کشور باشد.

هفته گذشته مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران با سفر به شهر پیشاور، ملاقات هایی با رئیس و اعضای فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان و نیز رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع پیشاور داشت و در این جلسه، تجار پاکستانی ضمن ابراز علاقمندی به انجام فعالیت های واردات و صادرات با ایران، خواستار رفع مسائل موجود در مبادلات بانکی میان دو کشور شدند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: