پول نیوز، مازیار
دانیالی- نام "دارت"
برای علاقه مندان به خودروهای آمریکایی کاملا آشنا و شناخته شده محسوب می شود.
خودرویی که با برند داج در فاصله سال های 1960 تا 1976 میلادی تولید شد و محبوبیت
آن طی دوران موجب بازگشت آن به خط تولید در سال 2013 شد. طراحی اولیه دارت به گونه
ای بود که در اولین برخورد خطوط تیز و امتداد یافته در طول به سرعت جلب نظر می کرد
البته این ویژگی برای خودروهای دهه 60 70 چیز عجیبی نبود اما دارت در نسخه های
جدید خود کاملا پوست انداخته و از این قاعده سنتی پیروی نمی کند. چندی پیش جدید
ترین مدل دارت
را در پول نیوز مورد بررسی قرار دادیم اما برای امروز با زیباترین دارت تمام دوران سرو
کار خواهیم داشت خودرویی که جوایز متعددی در گردهمایی های تیونینگ بدست آورده و حقیقتا در نوع خود یک اثر هنری به شمار می رود.
پروژه روی یک داج دارت 1956 اجرا شده است. اولین چیزی که اینجا نظر ما را به خود جلب می کند رنگ سبز بسیار با کیفیت خودرو است. این طیف زیبا از میان کد رنگ های کمپانی مطرح "ب آ اس اف" آلمان انتخاب شده است. بدنه کاملا بازسازی شده و شاسی نیز به منظور افزایش کیفیت رانندگی اسپرت و ارائه یک محصول متمایز مراحل بروزرسانی را طی کرده است.
در اینجا باید به حسن سلیقه تیونر و دقت
بالا در بروزرسانی بدنه توجه داشت زیرا در نهایت مخاطب پس از روبروشدن با این خودرو
با خود می گوید یک داج دارت 56 در مقابل من قرار دارد پس تغییرات کاملا در پوشش
روح کلاسیک این محصول قرار داشته اند.
برای دارت 56 سبز رنگ از سیستم ترمز با دیسک های 14 اینچی
برند مطرح ویلوود استفاده شده که با رینگ های برند "شات" از کالیفرنیا
به خوبی هماهنگ شده است. لاستیک ها(از برند میشلن) در محور جلو با اندازه 225/40R18 و در محور عقب در اندازه 345/30R19 انتخاب شده اند. بخشی از چرخ ها با توجه به حالت فندرها و
کاهش ارتفاع در قسمت جلو و عقب درون خودرو دیده می شوند که بر زیبایی های پروژه
افزوده است.
قسمت جلویی این خودرو شباهت زیادی به پلیموت باراکودا دارد که این به دلیل انتخاب نوع چراغ ها و گریل نصب شده روی آن است.
زیر درپوش موتور از تپنده نسل دوم 5.7 لیتری "همی" مجهز
به سوپرشارژ مگنسون استفاده شده است. جانمایی فوق العاده فضای قرار گیری موتور بر
زیبایی های این خودرو افزوده است.
تصاویر بروزرسانی بدنه این خودرو بیانگر دقت، زحمت، زمان و
تلاش به کار رفته برای این پروژه است.
و این هم نتیجه کار: