May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۵۳۶۲
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
0
۱۵۰ اثر تاریخی سرخه ثبت ملی می شودپول‌نیوز -سرپرست فرمانداری سرخه با بیان اینکه تا به امروز ۲۲اثر تاریخی ثبت شده در این شهرستان وجود دارد، گفت: ۱۵۰ اثر ارزشمند دیگر این شهرستان با حمایت میراث فرهنگی به ثبت خواهد رسید.

علی مویدی زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سرخه به میزبانی مصلای بزرگ این شهر با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، افزود: تا کنون ۲۲ اثر ارزشمند تاریخی به ثبت رسیده و ۱۵۰ اثر تاریخی و مهم شهرستان در حال مطالعه برای ثبت ملی است و این امر نوید خوبی بر توسعه صنعت پاک گردشگری محسوب می شود که می تواند در رونق اقتصادی منطقه نقش مهم ایفا کند.

وی درباره سایر طرح های گردشگری نیز، توضیح داد: پروژه های گردشگری مطلوبی در سرخه با توافقی که با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام شده کلید خواهد خورد و ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در آبگرم روستای افتر انجام خواهد شد.

سرپرست فرمانداری سرخه همچنین گفت: نمایندگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره ثبت اسناد و املاک نیز تا اوایل مهر ماه سال جاری افتتاح خواهد شد و روز یک شنبه طرح های اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری و طرح ها و پروژه های روستایی و شهری نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مویدی زاده با اشاره به سفر هیئت دولت به استان سمنان و مصوبات این سفر نیز گفت:  یکی از مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد و مطالبه اصلی به شمار می رود مشکل کمی و کیفی آب شرب است که ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر مصوب شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر استاندار سمنان به سرخه هم اظهار داشت: کلنگ ساختمان جدید فرمانداری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زده شد و همچنین نمایندگی راه و ترابری شهرستان نیز در این سفر افتتاح و به بهره برداری رسید.

سرپرست فرمانداری سرخه با بیان اینکه بهسازی معابر روستایی و شهری در دستور کار است، گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز آرادان تا سمنان و راه مواصلاتی سرخه -سمنان نیز به صورت رفت و برگشت به بلوار تبدیل خواهد شد و سه میلیارد تومان اعتبار سفر برای پروژه های عمرانی شهرداری سرخه نیز در نظر گرفته شده است.

مویدی زاده در ادامه به بهسازی سیستم های کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت: در مقوله آبیاری تحت فشار و نوین کردن سیستم کشاورزی ۱۵۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که سرخه نیز سهم قابل توجهی خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به جذب گردشگر در منطقه تصریح کرد: ۱۴میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده است که بیابانک سرخه نیز سهم قابل توجهی از این اعتبارات خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری سرخه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان دولت، ابراز داشت: برجام یکی از بی نظیرترین دستاوردهی دولت تدبیر و امید بود که باعث شد سایه شوم تحریم و جنگ از کشور دور شود.

مویدی زاده با بیان اینکه تورم ۴۵ درصدی بر مردم فشار سنگین اقتصادی وارد می کرد، افزود: امروز شاهد نرخ تورم تک رقمی هستیم که این مرهون تلاش ها و زحمات خدمتگزاران است که امیدواریم در سایه وفاق و همدلی بتوانیم شاهد ریشه کن شدن تورم در جامعه باشیم.

وی درباره دیگر دستاوردهای دولت ادامه داد:  طرح تحول نظام سلامت و بیمه سلامت و بیمه کردن ۹ میلیون نفر در طی یکسال یکی از بهترین و بزرگترین دستاوردهای دولت به شمار می رود و همچنین امروز برای اولین بار بعد از انقلاب تراز صادرات کشور با رشد قابل ملاحظه ای مثبت شده است که این امر نویدی بر افزایش تولید و صادرات و تلاش برای رونق اقتصادی محسوب می شود.

سرپرست فرمانداری سرخه همچنین ضمن اشاره به دستاوردهای دولت در این شهرستان، بیان داشت: با هماهنگی های انجام شده گاز رسانی به شهرک صنعتی در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون با روند اجرایی مطلوب در حال انجام است و همچنین زمین های تحت تملک شهرک صنعتی سرخه از ۲۰۰ هکتار به ۱۵۰۰ هکتار افزایش یافت که این مهم باعث رونق اقتصاد در این منطقه و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد.
منبع: مهر
برچسب ها: سرخه ، اثر تاریخی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: