May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سر خط خبر ها
کد خبر: ۱۹۵۴۷۵
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
0
درست است که ما همیشه انتظار رسیدن تابستان را می کشیم، اما به محض این که از راه می رسد و چند روزی از گرمای آن لذت می بریم، به فکر سفر می افتیم. اما پیدا کردن مقاصد گردشگری برای فصل تابستان هم خود داستانی است.
پول‌نیوز -بالی یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا است. قطعاً بیراه نگفته ایم اگر بگوییم که جزیره بالی پر از خصائل منحصربه‌فردی است که آن را از دیگر نقاط دنیا متمایز می سازد. طبیعت زیبا، پوشش گیاهی متنوع ودنیای منحصربه‌فرد زیر آب، شالیزارهای پلکانی برنج ، رودها و آبشارها. اما گنجینه ویژه جزیره بالی سنت‌ها و رسوم این جزیره است که در قبال فستیوال های گوناگونی پذیرای گردشگران می باشد. هر فصل از سال که باشد خورشید هر روز حوالی ۶ بامداد در جزیره بالی طلوع می کند. حتما تا کنون تصاویر مزارع برنج پلکانی را در فضای مجازی مشاهده کرده اید، مزارع پلکانی برنج جمله عوامل شهرت این جزیره و جذب گردشگران است. بهترین نمای ممکن از این مزارع را بین کاندیداسا و آملاپورا خواهید یافت. اگر به این شهر سفر کردید معبد مادر را از دست ندهید که قدمتی فراتر از ۱۰۰۰ سال دارد. قطعا این کشور یکی از بهترین مقاصد برای سفر خارجی در تابستان است.

تور بالی
10مقصد گردشگری زیبا برای سفر در تابستان (عکس)


مراکش کشوری در ‏افریقای شمالی می باشد که سواحل طولانی آن به اقیانوس اطلس شمالی و دریای مدیترانه (تنگه جبل الطارق) راه ‏دارد. این کشور از شمال با اسپانیا و تنگه مهم جبل الطارق، از جنوب با صحرای غربی، از شرق با الجزیره، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با موریتانی همسایه ‏است.  مراکش به دلیل برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی، برای بسیاری ‏از گردشگران ایرانی جذاب می باشد، البته این تنها موردی نیست که باعث می شود مراکش برای گردشگران جذاب باشد، تاریخ کهن، دست نخوردن بافت قدیمی و چهره اصیل شهر های مراکش شما را مجاب به سفر می کند.

در ضمن شما با سفر به مراکش می توانید از عروس آفریقا، یعنی شهر کازابلانکا نیز دیدن کنید. کازابلانکا یا سرای سفید که به عربی دارالبیضاء هم گفته می‌شود، به عروس شهرهای آفریقا شهرت دارد. بخشی از شهرت این شهر نیز مدیون فیلم به یاد ماندنی "مایکل کورتیس" است که هنوز که هنوز است جزو فیلم‌های برگزیده دوستداران سینماست. فیلمی با نام این شهر بسیاری از علاقه‌مندان را راهی آفریقا کرد تا از این شهر دیدن کنند. آب و هوای کازابلانکا از نوع مدیترانه‌ای معتدل و تحت تاثیر آب و هوای اقیانوس اطلس است و آب و هوایی نسبتا معتدل در تمام سال بر آن حکمفرما است.

تور مراکش

10مقصد گردشگری زیبا برای سفر در تابستان (عکس)

گرجستان کشوری است پر باران با آب و هوایی بسیار مطلوب که همین مساله باعث می شود این کشور به یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایرانی ها مخصوصا در این فصل گرم سال تبدیل شود. تاریخ و فرهنگ گرجستان با ایران مشترکات بسیاری دارد؛ چراکه عمدتاً قسمت شرقی این کشور در بسیاری از دوران تاریخ جزء قلمرو ایران بوده و وابستگی مستقیم سیاسی و نظامی با ایران داشته و یا خراج پرداخت نموده و تحت الحمایه بوده است. از مقاصد گردشگری این کشور می توان به شهر تفلیس اشاره کرد که بیشتر جاذبه های تاریخی را در دل خود قرار داده است. مسجد جامع تفلیس که دارای دو محراب می باشد، کلیسای سامبا و حمام های گوگردی از جمله آثاری هستند که باید در هنگام سفر به این کشور حتما از آن ها بازدید کنید. بهترین سفر خارجی در تابستان را می توانید در گرجستان تجربه کنید.

تور گرجستان

10مقصد گردشگری زیبا برای سفر در تابستان (عکس)

قبرس دارای تاریخ باستانی کهن می باشد که اسم پایتخش در ایام دور فاماگوسا بوده دارای قدمت ۱۲۰۰ ساله است. ازجاهای دیدنی و تاریخی قبرس می توان مسجد مصطفی پاشا، برج اوتلو، کلیسای جامع، (کلیسای سنت نیکلاس پس از پیروزی ماگوسا به مسجد پاشا تغییر نام داد) و ویرانه های شهر تاریخی سالامیس را نام برد این کشور علاوه بر جاذبه های گردشگری زیاد دارای آب و هوای خوبی است که مخصوصا برای فصل تابستان بسیار مناسب است و اگر قصد فرار از گرما را دارید می توانید این کشور زیبا را برای مسافرت انتخاب کنید. شاید برای تان جالب باشد که بدانید کشور قبرس به طرز شگفت آوری محل تلاقی سه قاره جهان (آسیا، اروپا و آفریقا) می باشد.

تور قبرس

10مقصد گردشگری زیبا برای سفر در تابستان (عکس)

منبع:چیدانه
برچسب ها: گردشگری ، مراکش ، قبرس ، عکس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: