کد خبر: ۱۹۵۵۰۱
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
0
نورزاد گفت: این خط ریلی موجب ارتباط استان گیلان و بندر انزلی با شبکه راه‌آهن سراسری و اتصال به خلیج فارس می شود و در ادامه نیز باعث برقراری ارتباط ریلی بین تهران- قزوین- رشت- بندر انزلی و ادامه آن تا آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه قفقاز می‌شود.
اتصال ایران به کشورهای منطقه قفقاز با خطوط ریلیپول‌نیوز - معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه آهن قزوین-رشت ۹۳ درصد در بخش زیرسازی پیشرفت داشته است، گفت: این خط ریلی ایران را به کشورهای منطقه قفقاز و گیلان را به بندرانزلی متصل می‌کند.

علی نورزاد در بازدید از راه‌آهن قزوین- رشت، اظهار داشت: راه‌آهن قزوین - رشت یکی از مهمترین خطوط ریلی در دست احداث کشور است. در حال حاضر این مسیر ریلی ۹۳ درصد در بخش زیرسازی و ۱۹ درصد در بخش روسازی پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ریل‌گذاری بخش‌هایی از مسیر نیز انجام شده است.

وی در خصوص تکمیل عملیات زیرسازی مسیر بیان کرد: ۶۰ کیلومتر مسیر از سمت قزوین و ۱۱ کیلومتر از طرف رشت ریل‌گذاری شده است و ۶۲ کیلومتر دیگر از سمت رشت نیز آماده ریل گذاری است و تاکنون ۱۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، عملیات راهسازی در مناطق شمالی کشور را به لحاظ شرایط ویژه جغرافیایی دارای پیچیدگی‌های خاصی دانست و اظهار داشت: تلاش برای حفظ بافت اکولوژیک منطقه و ایجاد کمترین آسیب زیست محیطی از یک سو و گستردگی مناطق مسکونی و کشاورزی از سوی دیگر سبب می‌شود تا عملیات راهسازی در این مناطق با مسائل و موانع گوناگونی مواجه شود.

نورزاد در خصوص مزایای بهره‌برداری از این خط‌آهن اظهار داشت: این خط ریلی موجب ارتباط استان گیلان و بندر انزلی با شبکه راه‌آهن سراسری و اتصال به خلیج فارس می شود و در ادامه نیز باعث برقراری ارتباط ریلی بین تهران- قزوین- رشت- بندر انزلی و ادامه آن تا آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه قفقاز می‌شود.

وی تکمیل کریدور ترانزیتی شمال - جنوب را از دیگر مزایای بهره‌برداری از این پروژه برشمرد و افزود: خط آهن قزوین - رشت موجب ارتباط روسیه و کشورهای آسیای میانه و قفقاز و کشورهای اروپایی با خلیج فارس و شبه قاره هند می‌شود که تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر، بنادر باطومی و پوتی در دریای سیاه را به همراه دارد.

منبع: مهر
برچسب ها: راه آهن ، علی نورزاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: