April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز -کارت‌های اعتباری بین المللی سبب سهولت پرداخت در تعاملات مالی می‌شود و می‌تواند در جذب گردشگران، تجار و بازرگانان نقش مهمی داشته باشند و نیازهای مردم در سفرهای خارجی را رفع کند.

محمدرضا غفوری کارشناس اقتصادی، در خصوص کارت های اعتباری بین المللی گفت: کارت‌های هدیه دلاری همیشه در اقتصاد ایران وجود داشته و با سقف اعتبارهای مختلفی از جمله 1000 دلار فعالیت می‌کرد و برخی ارائه دهندگان و شرکت‌ها در این عرصه فعال بودند. این گونه کارت‌ها سقف مشخصی  اعتبار دارند و مردم می‌توانند آن را خریداری کنند که پس از استفاده امکان شارژ مجدد وجود دارد.

وی در ادامه افزود: این کارت‌های اعتباری ارزی معمولا مختص استفاده تجار نیست و برای خریدهای خاص و کوچک طراحی شده و نمی‌تواند تأثیر زیادی در رونق کسب و کار داشته باشد اما مستر کارت یا ویزا کارت کارکردهای متفاوت و البته مهم‌تری خواهد داشت.

این کارشناس بانکی در مورد کارکرد کلی کارت‌های اعتباری بین المللی اظهار داشت: این کارت‌ها سبب سهولت پرداخت در تعاملات مالی می‌شود و می‌تواند در جذب گردشگران، تجار و بازرگانان نقش مهمی داشته باشند و نیازهای مردم در سفرهای خارجی را رفع کند و امکان خرید مقالات برای دانشجویان و حضور در همایش‌های بین‌المللی را برای اساتید و محققان فراهم آورد.

غفوری در ادامه افزود: استفاده از کارت‌های اعتباری با توجه به گسترش تعاملات جهانی ضروری است و شرکت‌ها و بانک‌های مختلف آسیایی و اروپایی آن را ارائه می‌دهند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی در پایان تأکید کرد: ما باید زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم را فراهم کنیم تا بتوانیم هم خود کارت‌های اعتباری صادر کنیم و هم از کارت‌های اعتباری جهانی و معتبر استفاده نماییم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: