May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۵۶۲۸
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
0
حسینی با تأکید بر این که در نوسازی ناوگان تاکسیرانی باید به سمت و سوی اتومبیل‌هایی برویم که حداقل آلایندگی را دارند، اضافه کرد: تاکسی‌های پیکان به اندازه وزن خودشان در سال آلودگی تولید می‌کنند و ما در تهران 95، کلکسیونی از تاکسی‌های پیکان تولید 48 تا 84 را داریم که در این میان، یکی دو دستگاه تاکسی پیکان مدل 48 نیز به چشم می‌خورد.
پول‌نیوز - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های مدیریت شهری برای توسعه کیفی تاکسیرانی پایتخت و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و حرکت آن از ناوگانی آلاینده و خسته به سوی ناوگانی پاک و چالاک، با اعلام این که در تهران، 78 هزار دستگاه تاکسی با 78 هزار راننده تاکسی و 20 هزار راننده کمکی فعالیت می کنند، گفت: در تمام دنیا، تاکسی به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی محسوب نمی شود ولی در کشور ما تاکسی را به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی می شناسند.

به گزارش گروه حمل و نقل پول‌نیوز، دکتر مازیار حسینی با بیان این که کارکرد و مأموریت تاکسی در تهران باید عوض شود و در ایستگاه‌های مشخص، تاکسی داشته باشیم و تا حد امکان از تعداد و تردد تاکسی‌های گردشی بکاهیم، افزود: به این منظور برنامه منظمی برای تاکسی‌ها تعریف شده و در دستور کار قرار دارد که بر اساس آن، دنبال این هستیم که شرکت‌های بزرگی داشته باشیم که هر کدام به تنهایی حدود 20 هزار دستگاه تاکسی را تحت پوشش قرار دهند.

وی با تأکید بر این که در نوسازی ناوگان تاکسیرانی باید به سمت و سوی اتومبیل‌هایی برویم که حداقل آلایندگی را دارند، اضافه کرد: تاکسی‌های پیکان به اندازه وزن خودشان در سال آلودگی تولید می‌کنند و ما در تهران 95، کلکسیونی از تاکسی‌های پیکان تولید 48 تا 84 را داریم که در این میان، یکی دو دستگاه تاکسی پیکان مدل 48 نیز به چشم می‌خورد.

رانندگان تاکسی اعصاب پولادین دارند

معاون شهردار تهران با اشاره به این که تاکسی های پیکان را شناسایی نموده و به دَرِ منازل مالکان این خودروها مراجعه و آنها را راهنمایی و توجیه می‌کنیم که خودروی خود را نوسازی کنند، اظهار کرد: در خیابان هم اگر تاکسی‌های پیکان مشاهده کنیم با رانندگان آنها مذاکره می‌کنیم و به این ترتیب طی دو ماه، 2000 دستگاه تاکسی پیکان را شناسایی و نوسازی کردیم.

حسینی با بیان این که امیدواریم تا پایان سال جاری، هیچ تاکسی پیکانی نداشته باشیم و 6300 دستگاه تاکسی پیکان در تهران برای همیشه به تاریخ بپیوندند، تصریح کرد: خودرویی که به عنوان جایگزین پیکان در نظر گرفته شده، سمند با استاندارد یورو 4 است و تهران در حال حاضر با نوسازی سه هزار دستگاه تاکسی در کشور، رتبه اول را در اختیار دارد که البته این مهم، محصول یک کار هماهنگ بین دولت محترم و شهرداری تهران است.

وی با اعلام این که رانندگان تاکسی از زحمتکش‌ترین و خدوم‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند و در عین حال، افرادی امین و قابل اعتماد هستند که از اعصاب پولادین برخوردارند، گفت: در رابطه با تاکسی‌ها، فکرهای اساسی داریم و البته اعتقاد داریم فعالیت مسافربرهای شخصی کاملاً غیر قانونی ا ست و افرادی که با خودروی شخصی مبادرت به مسافربری می کنند، در واقع عمل خلاف قانون انجام می دهند.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که باید با موضوع مسافربری با خودروهای شخصی برخورد شود و مسافربرهای شخصی اِعمال قانون شوند، خاطرنشان کرد: از این ناحیه با مسائل و مشکلات زیادی در حوزه آسیب های اجتماعی رو به رو هستیم و مردم برای جا به جایی در سطح شهر، نباید از خودروهای شخصی مسافربر استفاده کنند.

برچسب ها: تاکسی ، تهران ، پاک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: