April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۵۸۶۸
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
0
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سوابق تجارت ایران و صادرات گسترده ای که کشورمان در احاطه بر بازارهای منطقه در ازمنه گذشته داشته است، ابراز امیدواری کرد با اهتمام مردم و دولت، دوباره دوران اوج صادرات به کشور بازگردد.
پول‌نیوز - در ششمین روز از هفته دولت داخلی‌سازی محصولات فناورانه کره در ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان و مدیران کل این وزارتخانه، استاندار تهران، نمایندگان مجلس، سفیر کره جنوبی، جمعی از مقامات کشوری و مدیران ارشد سامسونگ الکترونیک کلید خورد.

به گزارش صدای صنعت، در ابتدای این مراسم حمیدرضا هاشم نیا، رئیس هیأت مدیره شرکتهای تکوین الکترونیک، سام الکترونیک و سام سرویس تولید کننده و نماینده انحصاری خدمات پس از فروش محصولات صوتی، تصویری، خانگی و IT سامسونگ در ایران، طی سخنانی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین خاطرنشان کرد که افتتاح پروژه امام رضا (ع)، خطوط توسعه تولید یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ در ایران، با همکاری سامسونگ الکترونیک کره جنوبی، گام بلند و مهمی در بومی سازی دانش تولید لوازم خانگی در کشور است.

وی با یادآوری این نکته که قریب به بیست سال پیش، مهندس نعمت زاده که در آن زمان نیز مقام عالی وزارت را برعهده داشت با اعتماد به توان کارآفرینان جوان، با تاسیس کارخانه سام الکترونیک موافقت کرد، اظهار داشت: آن اعتماد به کارآفرینان، چراغ راهی شد تا همان کارآفرینان، پروژه های تولیدی دیگر را اجرایی سازند.

وی با اشاره به عملی شدن قولی که به وزیر صنایع داده بود، افزود: آن اعتماد باعث شد از حدود یکسال پیش به شما قول چنین کارخانه عظیمی را بدهیم. هاشم نیا به وزیرصنایع اطمینان داد که شرکتهای تکوین الکترونیک و سام الکترونیک توان این را دارند که با تداوم این اعتماد و در سایه انتقال فنآوری، صدها و هزاران شغل جدید ایجاد کنند.

در ادامه این مراسم، C. R. Lee مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای سامسونگ الکترونیک در سخنانی به ارائه گزارش‌هایی درباره توان فنی سامسونگ و تلاشهایی که طی سالیان همکاری برای انتقال فناوری به مجموعه های تولیدی تکوین الکترونیک و سام الکترونیک شده است، پرداخت.

وی درباره تلاش سامسونگ الکترونیک برای تولید محصولات مطابق خواست مصرف کنندگان گفت: ما الهام بخش فردایی بهتر با تکیه بر تکنولوژی خلاق توسط درک عمیقی از نیازها و خواسته های مشتریانمان هستیم.

وی همچنین با اشاره به جمعیت جوان و دانش آموخته ایران ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این کارخانه، کارآفرینی، ایجاد شغل و تقویت مهارت های تخصصی مهندسان ایرانی میسر شود.

مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای سامسونگ الکترونیک همچنین گفت: شرکای تجاری سامسونگ، سام الکترونیک و تکوین الکترونیک به دلیل توانایی های بی نظیر و توان رقابتی که دارند این فرصت را خواهند داشت از فرصت تبدیل به هاب منطقه ای خاورمیانه استفاده کنند.

در ادامه این مراسم، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در سخنانی با اشاره به تاسیس این کارخانه در زمانی کوتاه گفت: حتی برای من هم که سالها سابقه صنعت داشتم، وقتی این گروه چنین تعهدی دادند که طی مدتی کوتاه چنین کارخانه ای را راه اندازی کنند، تعجب کردم.

مس‌فروش افزود: این کارخانه که یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است که در مبحث مدیریت واردات سازگار با سیاست های وزارتخانه است. وی ابراز امیدواری کرد که تعمیق ساخت داخل، با سرعت همین ساخت کارخانه توسط گروه تولیدی سام پیگیری و انجام شود.
 
آخرین سخنران، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده بود. وی طی سخنانی ضمن تشکر از پایبندی مجموعه تولیدی سام، اعم از مدیران و کارکنان به عهدی که کرده بودند، گفت: باور کنید هیچ کشوری پیشرفت نمی‌کند مگر با از خودگذشتگی مردمانش.

وی با اشاره به سوابق تجارت ایران و صادرات گسترده ای که کشورمان در احاطه بر بازارهای منطقه در ازمنه گذشته داشته است، ابراز امیدواری کرد با اهتمام مردم و دولت، دوباره دوران اوج صادرات به کشور بازگردد.

نعمت‌زاده گفت: راه این پیشرفت از صنعتی شدن تمام فرآیندها می‌گذرد؛ اگر صنعت فعال شود، نه تنها یک بیکار نخواهیم داشت بلکه ناگزیر از وارد کردن متخصص خواهیم بود.

وی درباره صنعت لوازم خانگی ابراز داشت: این واحد یکی از آن نتایجی است که ما از برنامه ریزی ها به آن رسیده ایم؛ تکلیف شرکت‌ها به این‌که برندها باید در ایران ساخته شود.

وزیر صنعت در پایان بر ضرورت تحقق برنامه های صادراتی واحدهای تولیدی تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: