April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۱۹۹
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
0
تا پایان دولت یازدهم میزان برداشت گاز از سفره میدان مشترک با قطر از سوی ایران در پارس جنوبی به اندازه کشور قطر خواهد رسید.
پول‌نیوز - معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: تا پایان دولت یازدهم میزان برداشت گاز از سفره میدان مشترک با قطر از سوی ایران در پارس جنوبی به اندازه کشور قطر خواهد رسید.

محمد شریعتمداری در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری با ارائه دستاوردهای سه سال دولت یازدهم تاکید کرد: این یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت یازدهم خواهد بود و هم اکنون نیز ایران به میزان برداشت قطر از میدان مشترک نزدیک شده است.

وی گفت: با بهره برداری از فازهای 17و 18و فازهای 20 و 21 در دولت یازدهم میزان برداشت از این 6 فاز به 150میلیون بشکه در روز رسیده و دولت بر این عقیده است تاخیر در بهره برداری از میادین مشترک تضییع حقوق ملت ایران خواهد بود.

به گفته وی، برداشت نفت از میادین مشترک غرب کارون نیز در دولت یازدهم از 50هزار بشکه به 146هزار بشکه رسیده است.

شریعتمداری تاکید کرد: مجموع برداشت ایران از حوزه های صیانتی نفت مشترک با کشورهای همسایه به 270هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

به گفته وی، در حوزه تولید نفت یکی از مهمترین دستاوردهای دولت پس از برجام برگردانند عزت به نحوه تامین درآمدهای نفتی بود به نحوی که در ابتدای دولت یازدهم میزان صادرات نفت 700هزار بشکه و همچنین 300هزار بشکه میعانات گازی در روز بود، که بخشی از این درآمدها بلوکه می شد و مجموع تولید نفت کشور تا پیش از این دولت دو میلیون و 700هزار بشکه در روز بود.

شریعتمداری گفت: اکنون میزان تولید نفت به سه میلیون و هشت بشکه در دولت یازدهم رسیده و تولید میعانات گازی به 580هزار بشکه رسیده است و صادرات نفت از کشور در دولت یازدهم به دو میلیون و 300هزار بشکه در روز رسید.

وی گفت: این نوع فروش عزتمند باعث شد از فروش مخفی و بروز پرونده های تخلف مانند بابک زنجانی در کشور جلوگیری شود.

به گفته وی، در حوزه پتروشیمی نیز سرمایه گذاری 5میلیارد دلاری در دولت یازدهم آغاز شده است و 12مجتمع پتروشیمی با تولید هشت میلیون و 900هزار تن به ارزش 5میلیارد ریال بهره برداری می شود.

شریعتمداری اظهار کرد: این مجتمع های پتروشیمی مجموعه صادرات غیر نفتی را افزایش می دهد و باعث ایجاد اشتغال و افزایش تولید و تامین بازار داخلی می شود.

به گفته وی، دولت یازدهم در حوزه تولید بنزین نیز با کنار گذاشتن تولید بنزین پتروشیمی که باعث آلودگی های زیست محیطی شده بود، با تولید هشت میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 تا پایان سال آینده بنزین ایران نیز صادر می شود.

به گفته وی، اکنون در کشور 20میلیون گازوئیل مازاد تولید می شود که این اتفاق باعث توقف واردات گازوئیل و صاردات این محصول شده است.

وی اقتصاد مقاومتی را اساس کار دولت یازدهم دانست و گفت :دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی تصمیم گرفته است در هدف اول دو هزار و 500واحد نیمه تمام دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند که سازمان مدیریت و برنامه ریزی سه هزار و 912 پروژه نیمه تمام استانی نیمه تمام دولتی برای واگذاری به بخش خصوصی را شناسایی کرد و اکنون در این راستا 150پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شده است.

شریعتمداری گفت: در حوزه کشاورزی نیز در دولت یازدهم 11میلیون تن گندم تولید شده که در این زمینه ایران به خود کفایی رسیده است در حالی که تا پیش از دولت یازدهم 6میلیون گندم به کشور وارد می شد.

معاون اجرایی رئیس جمهوری تاکید کرد:این خود کفایی در گندم محصول افزایش سطح کشت نیست بلکه افزایش بهره وری در سطح است و 220هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم کاهش یافته است.

شریعمتداری اظهار کرد:در حوزه مکانیزه کردن تجهیزات کشاورزی غلات 35درصد، در حوزه نشاکارهای برنج 43درصد، در حوزه کمباین برنج 335درصد و برداشت کننده های نیشکر نیز 35درصد و در حوزه نوسازی تراکتورها 15درصد در دولت یازدهم رشد یافته است.

وی گفت: در حوزه توسعه آبیاری نوین در بخش کشاورزی 250هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سیستم های نوین قرار گرفت که این میزان حتی بالاتر از برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی بوده و هزار و 777هکتار از اراضی کشور به اراضی گلخانه ای تبدیل شده که بخشی نیازمند تکمیل و تجهیز است.

به گفته وی، در بخش پسابرجام نیز در حوزه حمل و نقل هوایی تعداد پروازهای عبوری از ایران از 400 پرواز به یک هزار و 100پرواز رسیده است.

وی گفت: با وجود کاهش محدودیت های مالی در سال 94 نرخ رشد اقتصادی به 4.4درصدی رسید و رشد بخش تولیدی و صنعتی به 8.8درصد رسید و نرخ تورم نقطه به نقطه که در دولت گذشته به 45درصد رسیده بود در این دولت به 4.5درصد رسید.

به گفته وی ، دولت یازدهم با ایجاد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکنون 24جلسه در این زمینه را برگزار کرده است و 120پروژه اولویت دار شناسایی و به تصویب ستاد فرماندهی رسیده است.

شریعتمداری اظهار کرد: به دلیل نوسانات اقتصادی در دولت گذشته و وجود محدودیت های قانونی هفت هزار و 500واحد تولیدی مشکل دار شناسایی شد.

به گفته وی، در این مدت یک هزار و 300واحد تولیدی از تسهیلات بانکی برای رفع محدودیت های مالی خود برخوردار شدند و چهار هزار و 300واحد تولیدی به صورت خارج از کارگروه رفع موانع تولید تسهیلات اعتباری دریافت کردند.

معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: 40مانع در ایام تحریم بر سر راه صادرات شناسایی شد و دولت این موانع را رفع کرده است و هدف 10میلیاردی دلاری صادرات غیرنفتی نسبت به سال ماقبل را دولت تصویب کرد.

شریعتمداری گفت: در سه ماهه نخست سال 95 میزان صادرات 21درصد از نظر ارزشی و 36درصد از نظر وزنی افزایش یافت و از 13.4میلیارد دلار به 16میلیارد دلار رسیده است.

وی به اصلاح نظام تعرفه های وارداتی از سوی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: حاصل این اصلاح برای کشور واردات تا سقف منفی هفت درصد کاهش یافت و در این مدت 960میلیون دلار مازاد تراز تجاری حاصل شد و امسال مازاد تراز تجاری در این سه ماهه حدود 3.4میلیارد دلار شده است.
شریعتمداری گفت:دولت نرخ تسهیلات سپرده را تا 15درصد کاهش داد و این کاهش و ایجاد توازن در بازار مسکن باعث رونق این بخش شده است.

به گفته وی، در حوزه کشاورزی نیز با تصویب شورای پول و اعتبار میزان نرخ بانکی، 2 درصد کمتر از سود بانکی موجود تعیین شده است.

شریعتمداری تاکید کرد: در چهار ماهه نخست امسال میزان تسهیلات اعطایی حدود 930 میلیارد ریال معادل 44درصد افزایش یافته است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری، معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان و خانواده، مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه مرکزی و 40 نفر از معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها به منظور بررسی عملکرد دولت در استان و بررسی مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری به شهرکرد سفر کرده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: