کد خبر: ۱۹۶۲۵۰
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
0
پول‌نیوز - خبرگزاری رویترز اعلام کرد، واردات نفت هند، ژاپن، کره جنوبی و چین از ایران در ماه ژوئیه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد افزایش 61.1 درصدی بود.

 بیشترین درصد افزایش از آوریل 2014 است، افزود، ایران با سرعتی بیش از آنچه تحلیلگران پس از اجرای توافقنامه هسته ای پیش بینی می کردند، در حال بازپس گرفتن سهم خود در بازار نفت است.

یکی از مقامات ارشد دولت ایران گفت که کشورش تا پایان سال شاهد تولید 4 میلیون بشکه نفت در روز خواهد بود.

طبق اطلاعات وزارت بازرگانی ژاپن که روز چهارشنبه منتشر شد، چهار کشور کره جنوبی، ژاپن، هند و چین در ماه ژوئیه امسال روزانه 1.64 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کردند. 

طبق این اطلاعات، واردات نفت ایران از سوی ژاپن در ماه ژوئیه به نسبت مدت مشابه سال قبل، با 61.8 درصد افزایش به 256 هزار و 651 بشکه رسید. 

واردات نفت کره جنوبی و هند از ایران نیز در ماه ژوئیه امسال به ترتیب افزایشی چهار برابری و دو برابری را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تجربه کرد. 

در همین حال، واردات نفت چین از ایران در ماه ژوئیه امسال نسبت مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش 1.7 درصدی بود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: صادرات ، نفت ، آسیایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: