کد خبر: ۱۹۶۵۵۰
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
0
پول‌نیوز -معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای شهر تهران با کاهش غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون از شرایط ناسالم به شرایط سالم تغییر یافت.

محمد رستگاری ضمن افزود: کیفیت هوای شهر تهران در شبانه روز گذشته منتهی به ساعت یازده امروز، با شاخص عددی ۹۲ (غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون) در شرایط سالم قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این شاخص در روز گذشته بر روی عدد ۱۰۱ و در شرایط ناسالم قرار داشت که امروز با کاهش ۹ عددی کیفیت هوای تهران در شرایط سالم قرار گرفت.

رستگاری بیان کرد: در همین مدت میزان میانگین غلظت آلاینده منواکسید کربن نیز از ۴۱ به ۳۱ و ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۷۹ به ۷۰ کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه های پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، دانشگاه شریف (منطقه دو) و پارک سلامت (منطقه ۱۵) به ترتیب با شاخص عددی ۱۲۶، ۱۱۵ و ۱۰۷ آلوده ترین مناطق جوی تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: ایستگاه های پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص عددی ۶۳ و همچنین ایستگاههای دانشگاه شهیدبهشتی (منطقه یک) و گلبرگ (منطقه هشت) نیز با هر دو با شاخص عددی ۶۹ سالم ترین نقاط جوی شهر تهران در این مدت بودند.
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
منبع: مهر
برچسب ها: تهران ، هوای پاک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: