May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۵۶۴
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
0
فلاح سال ۹۵ را از نظر کشاورزی سال خوبی عنوان کرد و متذکر شد: میزان تولید برنج ۱۰ درصد افزایش یافت و مرکبات و کیوی نیز بیش از ۲۵ درصد افزایش تولید داشته است.
پول‌نیوز -استاندار مازندران گفت: تولید برنج 10 درصد و تولید مرکبات 25 درصد در مازندران افزایش یافته است.

 ربیع فلاح جلودار  در آیین گرامیداشت هفته دولت چالوس که  با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و  سخنگوی دولت در سینما جهان نما این شهرستان برگزار شد، با اشاره به مثبت بودن بودجه های استانی و ملی استان، اظهار کرد:  در بودجه‌های استانی ضریب بودجه ۳.۴ بود که به ۴.۳ رسید و بودجه ملی مازندران نیز از ۲.۸ به ۴.۶ در سال‌جاری رسید که این امر  نشان دهنده توجه خاص  دولت به استان مازندران است.

وی افزود:  در طول سه سال بیش از چهار هزار و ۸۰۰  پروژه و طرح در استان مازندران  به ارزش سه‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اجرایی شد  که به‌طور متوسط در هر روز چهار پروژه و طرح انجام شده است.

استاندار مازندران تصریح کرد: در هفته دولت  در استان حدود ۶۸۰ طرح به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید که رقم قابل توجهی است.

فلاح به عملکرد استان مازندران در امور اقتصادی  اشاره کرد و افزود: در مازندران حدود ۴۲.۳ درصد  مشارکت اقتصادی وجود دارد که متوسط کشور ۳۹.۶  درصد بود و از نظر مشارکت اقتصادی و بخش خصوصی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی  با بیان این‌که  متوسط نرخ بیکاری در مازندران در مقایسه با کشور بالاتر است، گفت: در سال ۹۳ این رقم ۱۲.۷ و پایان سال 94 به ۱۲.۱ رسید  و این رقم در پایان سه ماهه نخست امسال به ۹.۸ درصد رسید.

استاندار مازندران با بیان این‌که نرخ  تورم در استان مازندران نیز یک درصد کمتر از تورم کشور است، یادآور شد:  همه این موفقیت‌ها حاصل  تعامل مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی در پیگیری امور است.

فلاح  سال ۹۵ را از نظر کشاورزی  سال خوبی عنوان کرد و متذکر شد:  میزان تولید برنج ۱۰ درصد افزایش یافت  و مرکبات و کیوی نیز بیش از ۲۵ درصد افزایش تولید داشته است.

وی تأکید کرد: اگر نتوانیم صادرات خوبی در زمینه محصولات باغی و زراعی داشته باشیم مشکلات برای  کشاورزان ایجاد می شود  که باید تمهیداتی صورت گیرد تا از مشوق‌های صادراتی در این زمینه برخوردار شوند  و با توجه به محصولات خوب در این استان و ارتباط مؤثر  با کشورهای همسایه بتوان در این زمینه صادرات را تقویت کرد.

استاندار مازندران در مورد اعتبارات پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان مازندران ، با انتقاد از روند اجرای پروژه‌های مصوب گفت: با وجود این‌که قول داده شد تا برخی از طرح‌ها تا پایان سال ۹۴ به پایان برسد اما  اعتبارات  به استان پرداخت نشد  و  برخی طرح‌ها به سرانجام نرسید.

فلاح بیان کرد: اگر چه در سراسر استان برنامه‌های خوبی اجرا شد و اجرای چهار هزار و ۸۰۰ طرح در طول سه‌سال رکورد خوبی‌است اما طرح‌های نیمه‌تمام برجای مانده از گذشته و تعهدات این حوزه‌ها بسیار زیاد است.

وی با تاکید بر ایجاد زیر ساخت های لازم جهت رفع مشکل بیکاری در استان، گفت: با توجه به حضور وزیر کار تا پایان این ماه در استان مازندران خواستار پروتکل ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری هستیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: برنج ، مرکبات ، مازندران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: