May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۹۵۵
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
0
پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ از روز چهارشنبه با برپایی مراسم افتتاحیه در ورزشگاه ماراکانا آغاز می شود.
گفتگو با پرچمدار کاروان پارالمپیک ایرانپول‌نیوز - عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در بازیهای پارالمپیک می گوید با نزدیک شدن به زمان آغاز بازی ها ضربان قلبش تندتر می شود و شور و هیجان سراسر وجودش را فرا گرفته است.

 پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ از روز چهارشنبه با برپایی مراسم افتتاحیه در ورزشگاه ماراکانا آغاز می شود. پرچمدار کاروان ایران در این دوره از بازی های کسی نیست جز عشرت کردستانی، عضو تیم والیبال نشسته بانوان.

بانوی کرمانی کاروان منا در گفتگویی از نخستین تجربه حضورش در این بازی ها سخن گفت.

پرچمدار بودن در رویداد بزرگی چون پارالمپیک چه حسی دارد؟

 عشرت کردستانی: باورکردنی نیست. اینکه خداوند این لطف را به من داشته تا بتوانم در چنین رویدادی به عنوان پرچمدار ایران باشم افتخار بزرگی است. قلبم با نزدیک شدن این بازیها به تپش می افتد و دوست دارم این تجربه را حس کنم. البته این افتخار بزرگی است که نصیب بنده شده و باید بتوانم به گونه ای رفتار کنم که نشان بدهم لیاقت آن را برای این انتخاب داشته ام.

* شما برای نخستین بار است که بازی های پارالمپیک را تجربه می کنید. در خصوص این حس خود هم توضیح بدهید.

 چند روز پیش آقای راشد یزدی صحبت می کردند و می گفتند همین که شما خودتان را به اینجا رسانده اید یعنی برنده شده اید. من در حال حاضر احساس بسیار خوبی دارم و با یک اطمینان قلبی در این دوره از رقابتها حضور یافته ام و این در حالی است که برای بار اول است در این بازی ها شرکت می کنم. من صحبت های خانم لیلا رجبی را شنیده بودم که می گفت تا صبح مسابقه استرس داشته است. من چنین حسی را ندارم و آرامش فراوانی را در خود احساس می کنم.

* ایران در گروه دشواری قرار دارد. همگروهی با چین و آمریکا. نظرتان در خصوص این گروه چیست؟

 البته این لطفی است که برزیلی ها در حق ما کردند. معمولا در هیچ تورنمنتی قهرمان و نایب قهرمان نباید در یک گروه باشند. اما برزیل برای اینکه شانس قهرمانی خود را افزایش دهد این کار را انجام داد. با این حال ما تمام تلاش خود را می کنیم تا صعود کنیم.

* بازی اول شما در تاریخ ۲۰ شهریور با آمریکاست. این بازی را چطور ارزیابی می کنید؟

 ما اگر به آمریکا هم ببازیم دنیا به آخر نمی رسد اما قول می دهم آنها را جان به سر کنیم. جوری با آمریکایی ها بازی می کنیم که به سختی از زمین بیرون بروند حتی اگر ما بازنده میدان باشیم. در گروه ما تیم های رواندا و چین هم حضور دارند.

* چقدر به صعود از این گروه باور دارید؟

 تا حدود زیادی. چون ما برای صعود دو شانس داریم. رواندا را نباید دست کم گرفت اما تیم ما می تواند این تیم را شکست دهد. ما اگر از دو بازی مقابل آمریکا و چین در یک دیدار برنده شویم به مرحله بعد صعود می کنیم.

* رمز موفقت تیم والیبال نشسته بانوان چیست؟

 تا همین چندی قبل کسی ما را باور نداشت و شاید ما هم چندان به خودباوری نرسیده بودیم. اما آقای فرید صائبی کاری کردند که ما خودمان را باور داشته باشیم و فکر کنیم که می توانیم از پس انجام این کار برآییم. من واقعا سپاسگزار ایشان هستم که ما را به این مرز از خودباوری رساند.

* شما هم همسر هستید و هم مادر. آیا این بر عملکردتان تاثیرگذار نبوده است؟َ

بله در جهت مثبت. من پیش از این وظایف خطیری در عرصه همسرداری و تربیت فرزند داشتم و اکنون وظیفه بازیکن والیبال نشسته خوب بودن هم به وظایفم افزوده شده است.
َ
منبع: مهر
برچسب ها: المپیک ، والیبال
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: