April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۷۱۲۰
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
0
اصغری از واردشدن جبهه هوای سرد از شمال غرب کشور خبر داد و افزود: سرعت این جبهه هوایی زیاد است که این موضوع در این موقع از سال می تواند خطرناک باشد و احتمال وقوع رگبارهای سیل آسا وجود دارد.
پول‌نیوز - کارشناس هواشناسی از کاهش دمای هوا در سراسر کشور از امروز خبر داد.

محمد اصغری با بیان اینکه کاهش دمای هوا در سواحل شمالی کشور بیشتر است، افزود: این کاهش دما تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

اصغری با اشاره به اینکه این روزها سفرهای تابستانی به اوج خود می رسد، گفت: مطمئناً هموطنان به مناطقی خواهند رفت که هوایی خنک تر داشته باشد و کاهش دما در تمامی نقاط کشور فراگیر خواهد بود.

وی از واردشدن جبهه هوای سرد از شمال غرب کشور خبر داد و افزود: سرعت این جبهه هوایی زیاد است که این موضوع در این موقع از سال می تواند خطرناک باشد و احتمال وقوع رگبارهای سیل آسا وجود دارد.

اصغری با اشاره به صدور اطلاعیه سازمان هواشناسی به برخی از شهرهای شمالی کشور گفت:‌ سرعت زیاد سامانه وارد شده از شمال غرب کشور موجب بروز باران های سیل آسا خواهد شد .

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد : کسانی که قصد سفر به نقاط شمالی کشور را دارند، حتما مجهز سفر کنند .

وی ادامه داد: اوج بارندگی ها را از سه شنبه بعد از ظهر تا چهارشنبه بعد از ظهر برای اردبیل، گیلان و مازندران پیش بینی می کنیم.

اصغری گفت : پنجشنبه این موج بارندگی ها خود را به استان های گلستان و مازندران می رساند و قابل توجه خواهد بود .

وی افزود: پنجشنبه بارش های سیل آسا شمال شرق کشور را نیز دربر خواهد گرفت و پدیده غالب رگبار و رعد و برق است.

اصغری گفت: بارش ها در آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز،  ارتفاعات تهران و سمنان ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی افزود: در جنوب شرق کشور نیز پدیده غالب ، گرد و خاک خواهد بود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا بادهای  120 روزه جنوب شرق کشور تا پایان شهریور به پایان می رسد ؟ گفت :‌ اینگونه نیست که بگوییم این بادها در انتهای شهریور به پایان می رسد ، ولی از شدت آن کاسته خواهد شد .

اصغری درباره وزش گرد و خاک در جنوب غرب کشور نیز گفت : وزش باد و گرد و خاک در عراق به استان های جنوب و جنوب غرب کشور از جمله ایلام و خوزستان و بوشهر نیز ورود خواهد کرد .

وی از مواج بودن خلیج فارس طی امروز و فردا خبر داد و افزود:‌ سواحل شمالی کشور نیز در چند روز آینده مواج خواهد بود که از هموطنان خواستاریم از شنا کردن در دریای خزر اکیداَ خودداری کنند.
برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: