May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۷۲۶۴
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
0
در پاییز هر سال به چند دلیل، نوسانات قیمت طلا بیشتر می‌شود. بر همین اساس، در سه ماهه آینده، قیمت طلا، بیشترین نوسان را در طول سال دارد.
بیشترین نوسانات قیمت طلا در پاییزپول‌نیوز - رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه اعیاد قربان و غدیر تاکنون تاثیر محسوسی در بازار سکه و طلا نداشته است، گفت: قیمت طلا در پاییز پیش رو، نوسان خواهد داشت.

محمد کشتی‌آرای گفت: آینده بازار طلای ایران بستگی به وضعیت بازارهای جهانی دارد و در این خصوص نیز، بازار ایران مستقل عمل نمی‌کند و تابعی از بازارهای جهانی است؛ این بازارها هم طی ماههای اخیر دستخوش تغییراتی هستند که معمولا طبیعی است و مرتبط با شاخص‌های اقتصادی و یا اتفاقات سیاسی و اقتصادی است که در حوزه‌های مختلف دنیا پیش می‌آید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: به طور معمول در پاییز هر سال به چند دلیل، نوسانات قیمت طلا بیشتر می‌شود؛ اول اینکه بیشترین تعداد جشنواره‌ها و نمایشگاههای طلای دنیا در فصل پاییز برگزار می‌شود و در این فصل که سه ماهه پایانی سال میلادی است، ضمن اینکه معمولا تسویه حساب‌ها و فعال شدن بازارهای نفتی رخ می‌دهد و بر همین اساس، در سه ماهه آینده، قیمت طلا، بیشترین نوسان را در طول سال دارد.

وی تصریح کرد: اینکه این نوسانات در جهت افزایش یا کاهش قیمت جهانی طلا و به تبع آن قیمت طلا و سکه در بازار ایران باشد، قابل پیش‌بینی نیست و تا درصد بالایی بستگی به شرایط اقتصادی  و سیاسی دنیا دارد؛ به همین دلیل بازار ایران هم تحت این موقعیت، نوساناتی خواهد داشت.

به گفته کشتی‌آرای، اعیاد خاص پیش رو همچون قربان و غدیر تاثیر محسوسی در تقاضای بازار نداشته و بنابراین نوسانات قیمت سکه و طلا در این میان، مشهود نیست.

منبع: مهر
برچسب ها: قیمت جهانی طلا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: