April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۷۳۵۶
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
0
پول‌نیوز - وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان، ایران و آذربایجان را کشورهایی با فرهنگ و تمدن مشترک و‌ دوست و برادر و دانست و گفت: تمدن و فرهنگ موجود دو کشور مکمل یکدیگر بوده و هست.

محسن پاک‌آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، با ارائه گزارشی از دوره ماموریت چهارساله خود در جمهوری آذربایجان، حجم برنامه‌های انجام شده در حوزه فرهنگی را چشمگیر و قابل توجه دانست.

سفیر ایران با تاکید بر ضرورت گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط فرهنگی گفت: سفر مقامات فرهنگی دو کشور عامل مهمی در گسترش و توسعه هر چه بیشتر روابط فرهنگی خواهد بود.

پاک‌آیین روابط رو به گسترش تهران و باکو را به دلیل دارا بودن اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی فراوان مهم توصیف کرد و افزود: توسعه روابط با همسایگان و به خصوص جمهوری آذربایجان، در اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد.

وی امضای موافقتنامه گردشگری بین دو کشور در سفر اخیر روحانی به باکو را مهم دانست و گفت: از این پس ما شاهد رشد آمار گردشگران دو کشور خواهیم بود.

در این دیدار که با حضور ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی سفارت انجام شد، قارایف وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان نیز با تقدیر از فعالیتهای موثر سفیر ایران در دوره ماموریت دیپلماتیک خود، گفت: مشتاق سفر به ایران و برگزاری هفته فرهنگی آذربایجان هستم و امیدوارم در آینده نزدیک به تهران سفر کنم.

قارایف ایران و آذربایجان را کشورهایی با فرهنگ و تمدن مشترک و‌ دوست و برادر و دانست و گفت: تمدن و فرهنگ موجود دو کشور مکمل یکدیگر بوده و هست و باید در شناخت هر چه بیشتر فرهنگ و تمدن این دو کشور تلاش بیشتری صورت پذیرد.

وی گفت بعد از امضای موافقتنامه گردشگری، یک موافقتنامه فرهنگی نیز امضا خواهیم کرد که این اقدام نیز گام مهمی در توسعه و تعمیق روابط و برنامه‌های آتی دو کشور خواهد بود.

قارایف همچنین آمادگی خود را برای حمایت از توسعه گردشگری بین اتباع دو کشور اعلام کرد و گفت: سفر اتباع دو کشور، زمینه‌ساز ارتقای روابط دوستداران فرهنگ و هنر خواهد شد.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: