April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۸۴۱۶
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
0
عباس کشاورز در بازدید از مزارع کشت کلزا در استان قزوین گفت: در سال زراعی ۹۶-۹۵ بیش از ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به زیر کشت کلزا خواهد رفت که پیش‌بینی می‌شود ۳۵۰ هزار تُن محصول از این اراضی کشاورزی برداشت شود.
تولید 350 هزار تُن کلزا در کشورپول‌نیوز - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۳۵۰ هزار تُن دانه‌های روغنی کلزا در کشور تولید شود.

عباس کشاورز در بازدید از مزارع کشت کلزا در استان قزوین اظهار کرد: در سال زراعی ۹۶-۹۵ بیش از ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به زیر کشت کلزا خواهد رفت که پیش‌بینی می‌شود ۳۵۰ هزار تُن محصول از این اراضی کشاورزی برداشت شود.

وی در ادامه به سیاست‌های تشویقی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کلزا کاران اشاره کرد و افزود: دولت در جهت حمایت از توسعه کشت دانه‌های روغنی و تأمین روغن موردنیاز کشور بسته‌های حمایتی برای عملیات کاشت، داشت و برداشت کلزا و همچنین بذرکارهای یارانه‌ای با ۵۰ درصد یارانه برای کلزا کاران در نظر گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: همچنین قیمت خرید تضمینی کلزا با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته، هر کیلو ۲۸۰۰ تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.

این مقام مسئول بر لزوم حفظ و پایداری تولید گندم با کنترل علف‌های هرز و کنترل بیماری‌ها و آفات گندم تأکید کرد و ادامه داد: با کشت کلزا می‌توان نسبت به تأمین روغن مورد نیاز داخل کشور اقدام و از خروج ارز از کشور به مبلغ بیش از ۴ میلیارد دلار در سال جلوگیری کرد.

کشاورز اضافه کرد: با توجه به‌ضرورت موضوع و اهمیت تولید روغن در داخل کشور با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در یک پروسه ۱۰ ساله بیش از ۷۵ درصد از روغن موردنیاز کشور در داخل تولید شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کلزا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: