May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۹۱۱۱
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
0
پول‌نیوز - مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، از صدور نخستین پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده قارچ خوراکی در استان کرمانشاه خبر داد.

«محمودرضا نیازی» اظهار کرد: پس از انجام بازرسی‌های فنی و ادواری هم‌چنین نمونه‌برداری از فرآورده قارچ خوراکی پرورشی یک واحد تولیدی و در جهت تشویق سایر واحدهای تحت پوشش مشمول به تولید کالا با معیارهای استاندارد، به این واحد اجازه داده شد در صورت تداوم انطباق با استانداردهای ملی به مدت سه سال از علامت استاندارد بر روی کالای خود استفاده کند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: استاندارد ملی ایران به شماره 16597  ویژگی‌ها و روش‌های آزمون فرآورده قارچ خوراکی بسته‌بندی شده را مشخص کرده و از سوی اداره‌کل استاندارد استان برای هر تولیدکننده که بتواند این فرآورده را مطابق با ویژگی‌های استاندارد فوق‌الذکر تولید کند، پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر خواهد شد.

نیازی با اشاره به اهمیت غذایی قارچ خوراکی، گفت: قارچ یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به چربی خون و دیابت جای گیرد، چون فاقد چربی و کلسترول بوده هم‌چنین مقدار کمی هیدرات‌کربن را در خودش جا داده و از لحاظ داشتن پروتئین نیز در سطح خوبی قرار دارد، از این‌رو مصرف آن می‌تواند جایگزین مناسبی برای غذاهای پرکالری باشد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با تأکید بر این‌که حمایت از تولیدکنندگان داخلی نیروی محرکه اقتصاد کشور است، گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یکی از اولویت‌های اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه بوده که در همین راستا و در جهت ایجاد اشتغال پایدار در واحدهای تولیدی و خدماتی استان در سال جاری 27 پروانه کاربرد علامت استاندارد در این اداره‌کل صادر هم‌چنین 55 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های واحدهای تولیدی و خدماتی استان نیز تمدید شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: