کد خبر: ۱۹۹۱۲۲
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
0
پول‌نیوز - بازار مشتقه بورس انرژی ایران در معاملات روز دوشنبه 29 شهریور برای قراردادهای با سررسید یک سال و بیشتر در کلیه نمادهای فعال، 20 هزار قرارداد با ارزش بیش از 43 میلیارد و 906 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

روز دوشنبه همچنین بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله 4,270 قرارداد معادل 86 هزار مگاوات ساعت به ارزش 30 میلیارد و 947 میلیون ریال بود.

در آغاز معاملات؛ نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه برای 28 مهرماه گشایش یافت و در پایان نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه تا دوم و سوم مهرماه متوقف شدند.

در معاملات یادشده در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای متانول پتروشیمی شیراز، متانول پتروشیمی فن آوران، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و حلال 410 پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت تبریز و سوخت هوایی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از انبار نفت اراک به مقاصد اراک، ارمنستان و افغانستان در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران نیز عرضه شدند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه ها و عرضه های مازاد؛ معادل 3,312 تن به ارزشی بیش از 25 میلیارد و 727 میلیون ریال بود.

از نکات حایز اهمیت این معاملات؛ می توان به استقبال خریداران از عرضه متانول پتروشیمی شیراز و فناوران و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی و معامله کامل این کالاها اشاره کرد.

در مجموع ارزش کل معاملات روز دوشنبه بورس انرژی ایران قریب به 100 میلیارد و 580 میلیون ریال بالغ شد.

در جریان معاملات آتی (چهارشنبه 31 شهریور) نیز علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای با سررسید یک سال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای پنتان پلاس پتروشیمی پارس و میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی و نفتای سنگین پالایش نفت لاوان در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران عرضه خواهد شد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: سوخت کوره سبک ، تبریز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: