کد خبر: ۱۹۹۷۰۱
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
0
پول‌نیوز - فرمانده انتظامی استان همدان گفت: قاتلان طلافروش ملایری پس از پیگیری و تلاش قاطعانه پلیس در دو ماه گذشته دستگیر شدند.

سردار حاجی محمد مهدیان نسب روز شنبه در جمع خبرنگاران در ملایر افزود: ساعت 14.10 روز گذشته دوم مهرماه دو برادر جوان قاتل طلافروش ملایری در شهر همدان شناسایی و دستگیر و چهار کیلو و 100 گرم طلای مسروقه از آنها کشف شد.

وی در تشریح این جرم اظهار کرد: سوم مردادماه امسال ساعت 14 بعدازظهر گزارشی مبنی بر اینکه شخصی به نام تقی مرادی 54 ساله فرزند محمدباقر دارای شغل طلافروشی به علت ضربه های متعدد چاقو در کیلومتر 15 ملایر به همدان به قتل رسید که بلافاصله تحقیقات پلیس از همان لحظه شروع شد.

وی ادامه داد: کمتر از 24 ساعت جسد مقتول کشف شد و با شروع اقدامات و بررسی صحنه، تعداد بسیار زیادی از افراد مظنون شناسایی و برخی رفع ظن شد و یک اشراف اطلاعاتی در کل کشور ایجاد کردیم.

سردار مهدیان نسب بیان کرد: در همین رابطه تصویر سارق قاتل توام با سرقت طلافروشی را به کل کشور دادیم و تصاویر عکس سارق در بازار ملایر الصاق شد و به آگاهی های سراسر کشور اطلاع رسانی کردیم و مشخص شد که موارد مشابه آن هم در شهرهای دیگر هم رخ داده است.

وی افزود: دو برادر قاتل و سارق که سه فقره سابقه کیفری داشتند، پس از وقوع جرم از استان همدان خارج شده و به استان های شرقی کشور متواری و در آنجا مشابه همین جنایت در ملایر را مرتکب شدند.

وی گفت: پلیس در مرحله اول حرفه ای بودن آنها را تشخیص داد و به لحاظ اشتراکی که ایجاد کردیم از نظر سرقت در ملایر و یزد، با ایجاد تعامل و هماهنگی با دستگاه امنیتی سارقان شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: 13 گروه برای شناسایی این قاتلان تشکیل و در نهایت با تلاش این گروه ها و شلیک هفت گلوله دو برادر قاتل ظهر روز گذشته در شهر همدان دستگیر و چهار کیلو و 100 گرم طلای مسروقه از محل اختفای آنها(تعمیرگاه ماشین سنگین) کشف شد که بخش اعظمی از آن مربوط به استان یزد است که دو فقره سرقت داشتند.

سردار مهدیان نسب علت تاخیر در شناسایی و دستگیری قاتلان طلافروش ملایری را متواری شدن در استان های شرقی کشور و دور شدن از استان همدان عنوان کرد و گفت: این سارقان مدت ها قبل نیز یک فقره آدم ربایی هم داشتند و در ساعت های اولیه دستگیری به قتل طلافروش ملایری و جرم های دیگر خود در استان های دیگر اعتراف کردند.

وی با تقدیر از مردم، مسئولان، خانواده مرحوم مرادی، صنف طلافروشان ملایر و نیروی پلیس به خاطر صبر و تحمل تا شناسایی و کشف این قتل بیان کرد: کشف این قتل یک کار جمعی بود و امروز بازسازی صحنه در محل وقوع جرم انجام شد.

به گزارش ایرنا سردار مهدیان نسب ادامه داد: نقطه کور و مبهمی در نحوه زمان تعطیلی مغازه و سرقت مغازه در فاصله یک ساعت تا زمان وقوع قتل و نحوه انتقال مقتول به 15 کیلومتری ملایر به همدان وجود دارد که نشان می دهد قاتلان به عنوان مامور آگاهی مقتول را با جرم خرید طلای تقلبی ربودند.

وی یادآور شد: دو برادر قاتل و سارق 300 گرم طلا شامل 9 سرویس طلا به ارزش 200 میلیون ریال از طلافروشی مرحوم مرادی سرقت کردند که 100 گرم از آن را در شهر یزد به فروش رساندند.

به گزارش ایرنا فرمانده انتظامی استان همدان گفت: محاکمه دو برادر قاتل در دادستانی همدان شروع شده و قاضی دادستان ملایر هم در پلیس آگاهی تفهیم اتهام کرده و بازسازی صحنه هم انجام می شود و با دستور مقام قضایی ملایر این دو قاتل باید در یزد هم به جنایت های خود پاسخ دهند.

سردار مهدیان نسب به بیان اینکه همه قتل ها در ملایر منجر به کشف شده است بیان کرد: در نهایت حکمی که برای دو برادر قاتل صادر می شود به دلیل دو قتلی که مرتکب شده اند، به اشد مجازات می رسند.

سوم مردادماه امسال یک فقره قتل در ملایر رخ داد که قاتلان پس از سرقت و قتل فرد طلافروش 54 ساله، نسبت به سرقت 300 گرم طلا از این طلافروشی در بازار ملایر اقدام کرده و یک روز بعد با خروج از استان همدان به استان های شرقی کشور رفته و در آنجا نیز چند فقره سرقت مشابه را مرتکب شدند.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: