کد خبر: ۱۹۹۹۰۳
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
0
نعمت‌بخش با اشاره به این مطلب که ساختار قطعه سازی ایران از زمان آقای خیامی تغییر بنیادین نكرده است اظهار داشت: ما در حال حاضر چاره ای نداریم جز اینکه ساختار فعلی خودروسازی و قطعه سازی کشور را از شبكه تامین سنتی به شبكه تامین ماژولار تبدیل کنیم.
پول‌نیوز - دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان این که برای نجات صنعت خودرو باید ساختارهای قدیمی را تازه کرد، گفت: چنانچه قصد داریم صنعت خودرو و سایر وابستگان این صنعت را توسعه دهیم باید در اولین قدم یک فضای رقابتی در کشور ایجاد شود.

به گزارش پرشین خودرو، احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران، در مراسم جشن یک سالگی «روزنامه دنیای خودرو» با موثر خواندن نقش رسانه ها به خصوص رسانه های تخصصی در توسعه صنعت خودرو گفت: رسانه ها در تحولات جهان نقش پر رنگی دارند و خبرنگاران با تجزیه و تحلیل این تحولات می توانند به توسعه اقتصادی و اجتماعی یک جامعه کمک شایان توجهی کنند.

وی ادامه داد: روزنامه دنیای خودرو دو مسوولیت عمده در فضای اقتصادی کشور در زمینه خودرو دارد که می تواند با اجرای درست این 2 به صنعت خودرو کمک خوبی کند اول با شناخت تحولات جهانی، محیط كسب و كار و شناساندن نقاط قوت و ضعف صنعت خودرو، بر تصمیم گیری سیاست گزاران اثر گذار باشد و در ادامه چهره ای دقیق و واقعی از شرایط حاكم بر صنعت خودرو، برنامه های بهبود و ارتقای وضع موجود به ذی نفعان آن ارائه كند.

نعمت بخش، روزنامه دنیای خودرو را تنها روزنامه تخصصی حوزه خودرو خواند و افزود: رسالت این مجموعه باید خط دهی غیر مستقیم و اثرگذاری بر تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه تحلیل های ژورنالیستی باشد. دبیر انجمن خودروسازان کشور در مورد وضع دو صنعت خودروسازی و قطعه سازی گفت: ساختار و برنامه های این صنایع متعلق به 50 سال پیش است این یعنی این دو صنعت وابسته به یکدیگر در قرن بیست ویکم، کهنه، درمانده و وامانده هستند.

وی افزود: ما برای کمک به صنعت خودروی کشور و توسعه این صنعت چاره ای جز ورود به فضای رقابتی نداریم از این رو ابتدا باید صنعت قطعه سازی کشور را وارد این فضای رقابتی کنیم تا نوبت به خود خودروسازان برسد.

نعمت بخش با انتقاد از زمان بر بودن تولید یک خودرو با تیراژ 100 هزار دستگاه در کشور گفت: ما برای پراید، پژو 405، سمند، 206 و تندر 90 بین 8 تا 10 سال زمان صرف کردیم تا بشویم چیزی که اکنون هستیم یعنی همزمان با از رده خارج شدن همین خودروها از خط تولید شرکت مادر! و این یک نقطه ضعف است که باید در صنعت قطعه سازی به دنبال آن گشت.

وی با اشاره به این مطلب که ساختار قطعه سازی ایران از زمان آقای خیامی تغییر بنیادین نكرده است اظهار داشت: ما در حال حاضر چاره ای نداریم جز اینکه ساختار فعلی خودروسازی و قطعه سازی کشور را از شبكه تامین سنتی به شبكه تامین ماژولار تبدیل کنیم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در مورد مزایای تامین ماژولار گفت: اولین و مهمترین اتفاق کاهش هزینه های ساخت و تولید است که در زمان حال برای صنایع مسأله مهمی است و در ادامه با این روش تامین می توانیم شاهد ارتقا و ثبات در کیفیت محصولات، کاهش زمان تحویل، افزایش سرعت و انعطاف پذیری و توسعه قابلیت های طراحی های جدید باشیم همچنین این روش ریسک سرمایه گذاری در این صنعت را به شدت کاهش می دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: