کد خبر: ۲۰۰۴۲۸
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
0
آئودی با انتخاب شعار «راننده بعدي را عاقلانه انتخاب كن!» برای این مناظره با یک تیر چند هدف زد؛ معرفی آئودیRS7 و نشان دادن تعهدش به جامعه آمریکا به‌عنوان یک خودروساز جهانی و... .
پول‌نیوز - اولین مناظره رقبای ریاست جمهوری آمریکا با حمایت آئودی برگزار شد. این غول خودروسازی با انتخاب شعار «راننده بعدي را عاقلانه انتخاب كن!» برای این مناظره با یک تیر چند هدف زد؛ معرفی بیشتر آئودی RS7، ترویج علاقه بیشتر به رانندگی و دست آخر نشان دادن تعهد خود به جامعه آمریکا به‌عنوان یک خودروساز با پیشینه آلمانی.

به گزارش روزنامه «دنیای خودرو»، اولین مناظره چهره به چهره میان دو کاندیدای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دوشنبه شب این هفته برگزار شد. این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای در دانشگاه هوفسترای نیویورک بین هیلاری کلینتون کاندیدای دموکرات و دونالد ترامپ کاندیدای جمهوری‌خواه درباره مسائل مربوط به آینده آمریکا، رفاه، مالیات، اشتغال، سیاست خارجی و امنیت بود.

نظرسنجی برخی رسانه‌ها از پیروزی هیلاری می‌گویند و برخی دیگر هم ترامپ را پیروز این مناظره معرفی می‌کنند. اما فارغ از اصل و حواشی این مناظره و نتیجه آن پای یک اتفاق خودرویی جالب هم در میان بود؛

آئودی حامی مالی این مناظره بود. با توجه به اینکه این مناظره، میلیون‌ها بیننده داشت و مهم‌تر از آن اخبار مربوط به آن در سراسر دنیا پیگیری می‌شود، این غول خودروسازی بر این باور بوده است که نه‌تنها با تبلیغ در این مناظره می‌تواند فروش خود را میلیون‌ها دلار بالا ببرد، بلکه به‌عنوان یک خودروساز با پیشینه آلمانی تعهد و مسئولیت اجتماعی خود را به جامعه آمریکا نشان دهد.

آئودی برند معروفی در آمریکاست که با لوگوی چهار حلقه‌ای خود محبوب مردم این کشور است. آئودی بارها توانسته در بازارهای آمریکا به بالاترین میزان فروش برسد.

  تیزر دوئل خودرویی

آئودي برای این مناظره شعار «راننده بعدي را عاقلانه انتخاب كن!» را انتخاب کرد و با یک تیر دو نشان زد، یعنی هم خودش را تبلیغ کرد و هم از مردم آمریکا خواست رئیس‌جمهور بعدی را با معیارهای منطقی انتخاب کنند.

تبلیغ هوشمندانه آئودی برای این مناظره نشان می‌دهد دو نفر برای رانندگی یک ماشین لوکس آئودی RS7 با هم دوئل می‌کنند. در این تبلیغ از پرچم آمریکا و مجسمه‌های یخی از یک خر و یک فیل به‌عنوان نماد دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه هم برای انتقال این پیام استفاده شده است. به گفته کارشناسان تبلیغاتی، آئودی قصد داشته با این تیزر خودش را به نقطه کانون مبارزات انتخاباتی آمریکا تبدیل کند. تبلیغ آئودی تا حدی جنبه طنزآمیز هم دارد.

آئودی RS7 که در این تبلیغات از آن استفاده شده، خودرویی برای طبقه متوسط به بالای جامعه آمریکا است. این خودرو دارای موتور دوقلوی توربوشارژ است که در آن  از سیستم فیلتر هوای اسپرت BMC برای کاهش شدید وزن خودرو استفاده شده است. آئودی RS7 با رنگ‌هایی خاص دارای اگزوز تمام‌تیتانیوم است و قیمت پایه آن 110 هزار دلار اعلام شده است.

  سیاست‌ آئودی درباره رویدادهای مهم

یکی از سیاست‌های مهم تبلیغاتی و برندسازی آئودی حمایت از رویدادهای بزرگ ورزشی، سیاسی و همچنین باشگاه‌های ورزشی مشهور در جهان است. آئودی حامی مالی باشگاه‌های فوتبال زیادی ازجمله بایرن‌مونیخ، چلسی، رئال‌مادرید، بارسلونا و دیگر باشگاه‌های اروپایی است.

شرکت خودروسازی آئودی هم مانند مرسدس بنز و ب‌ام‌و جزو خودروسازان لوکس و معروف آلمانی است که خودروهای آنها، ‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان را به خود اختصاص داده است. شعار آئودی «پیشرفت به‌وسیله تکنولوژی» است.

دفتر مرکزی این شرکت خودروساز آلمانی در شهر اینگولشتات در ایالت بایرن قرار دارد و مدل‌هایش را در ۹ کارخانه که در ۸ کشور اروپایی دایر هستند، تولید می‌کند.

علامت تجاری و لوگوی خودروسازی آئودی چهار حلقه درهم تنیده است. این چهار حلقه ادغام چهار شرکت تحت یک لوگو را نشان می‌دهد. آئودی در سال ۱۹۳۲ با شرکت‌های Horch، DKW و واندرر ادغام شد تا «اوتو یونیون» را تشکیل دهند که همان آئودی امروزی است.

  برندی با خودروهای ویژه

آئودی هم مانند دیگر خودروسازان اروپایی سابقه طولانی دارد. این شرکت بیش از یک قرن پیش، یعنی در سال ۱۸۹۹ میلادی توسط آگوست هورش تاسیس شد. در دهه اول تاسیس آن نامش هورش کمپانی بود و اولین خودروی خود را تولید کرد. با شروع جنگ جهانی اول شرکت آئودی مجبور به تولید جنگ‌افزار شد و در سال ۱۹۲۰ بنیانگذار آن از مدیریت شرکت آئودی کناره‌گیری کرد.

بعد از اتمام جنگ این شرکت دوباره به تولید خودروسازی روی آورد و توانست چند خودرو را روانه بازار کند. در جنگ‌ جهانی دوم هم دوباره به تولید جنگ‌افزار و خودروهای جنگی پرداخت و پس از پایان یافتن جنگ اقدام به تولید مدل‌هایی مانند آئودی ۶۰، آئودی ۷۵، آئودی ۸۰ و آئودی ۹۰ کرد.

این روند تولید ادامه داشت و اواخر دهه 80 میلادی آئودی مدل‌های جدید و پیشرفته‌ای از خودروهای خود را روانه بازار کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت. آئودی توانست علاوه بر فروش بالا در بازار آمریکا، بازارهای آسیا را هم در دهه گذشته تسخیر کند.

یکی دیگر از محاسن آئودی عنوان اولین تولیدکننده  خودروهای تمام گالوانیزه در دنیاست که از این نمونه می‌توان به خودروی آئودی ای۸ با بدنه‌ای تمام‌آلومینیومی اشاره کرد. خودروهای این شرکت همواره به قدرت بالای موتورهایشان معروف هستند. آئودی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای اسپرت جهان به‌شمار می‌آید و در سال‌های اخیر به تولید خودروهای برقی هم روی آورده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: