کد خبر: ۲۰۰۸۷۹
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
0
 پول‌نیوز - نخستین قرارداد ساخت واگن همسو با قرارداد طرح توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر به ارزش 900 میلیارد ریال میان شرکت تجارت پوشش سپاهان و واگن سازی کوثر امضا شد.

این قرارداد امروز (یکشنبه) با حضور وزیران نفت و راه و شهرسازی، برای ساخت ٤٠٠ واگن امضا شده است. 

به گفته وزیر راه و شهرسازی، این واگن ها از محل یارانه ناشی از صرفه جویی انرژی ساخته می شود تا با ورود آن به چرخه راه آهن، سهم حمل و نقل ریلی از جابجایی بار و مسافر افزایش یابد.
با امضای این قرارداد، شرکت های سازنده واگن داخلی فعال می شوند.

«علی وکیلی» مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و «محسن پورسیدآقایی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، قرارداد اجرای طرح توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر میان وزارتخانه های نفت و راه و شهرسازی را امضا کردند. 

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران چهارم مردادماه از افزایش 10 درصدی تناژ و 7.3 درصدی تن- کیلومتر شبکه ریلی در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

پارسال راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیش از یک میلیون و 500 هزار تن کالا را ترانزیت کرد و طبق برنامه ریزی های انجام شده راه آهن درصدد است میزان ترانزیت کالا در شبکه ریلی کشور را به بیش از سه میلیون تن در سال افزایش دهد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: