April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۱۰۰۳
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
0
جلساتی بین نمایندگان ایران و آلمان برگزار شده تا راهکارهای مناسبی برای حل مسائل بانکی پیدا شود و تفاهمنامه‌ای در رابطه با همکاری‌های دو بانک به امضا برسد.
امضای تفاهمنامه بین بانک‌ های مرکزی ایران و آلمان
پول‌نیوز - وزیر اقتصاد آلمان با بیان اینکه به دنبال یافتن راهکارهای مناسبی برای حل مسائل بانکی ایران و آلمان هستیم، گفت: قرار است امروز بین بانک مرکزی ایران و آلمان تفاهمنامه‌ای در رابطه با همکاری‌های دو بانک به امضاء برسد.

گابریل زیگما وزیر اقتصاد آلمان امروز در همایش تجاری ایران و آلمان که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با بیان اینکه به غیر از شرکت‌های بزرگ آلمانی شرکت‌های متوسط و کوچک این کشور هم امروز در این همایش حضور یافته‌اند،گفت: این شرکت‌ها علاقه‌مند به همکاری با شرکت‌های ایرانی هستند. شرکت‌های کوچک با علم روز حرکت می‌کنند و ما از شما می‌خواهیم در عقد قراردادها به غیر از شرکت‌های بزرگ و مطرح به این شرکت‌ها هم توجه داشته باشید.

وی با بیان اینکه کمیسیون مشترک بازرگانی ایران و آلمان بعد از 15 سال تشکیل جلسه داد، تصریح کرد: امیدواریم جلسه بعدی 15 سال دیگر طول نکشد.

وزیر اقتصاد آلمان در ادامه اظهار داشت: علیرغم تحریم‌ها و مشکلاتی که وجود داشت، از تمام شرکت‌هایی که در ایران و آلمان در برقراری روابط ثابت‌قدم بودند تشکر می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه بین سیاست‌های ایران و اروپای غربی تفاوت‌هایی وجود دارد و ما به آن آگاه هستیم، گفت: اما در این خصوص اشتراکاتی زیادی هم وجود دارد.

وزیر اقتصاد آلمان بیان داشت: به عنوان مثال می‌توان به تفاوت نقش مذهب در جامعه ایران و آلمان اشاره کرد.

زیگما با بیان اینکه در مسائل سوریه اختلاف نظرهایی بین دو کشور وجود دارد، بیان داشت: در زمینه موضوع اسرائیل و فلسطین هم دارای اختلاف نظر هستیم که روابط خوب دو کشور می‌تواند این امکان را فراهم آورد که مشکلات پیچیده را با بحث و صحبت با یکدیگر حل کنیم.

وزیر اقتصاد آلمان بیان داشت: جلساتی بین نمایندگان ایران و آلمان برگزار شده تا راهکارهای مناسبی برای حل مسائل بانکی پیدا شود و قرار است امروز بین بانک مرکزی ایران و آلمان تفاهمنامه‌ای در رابطه با همکاری‌های دو بانک به امضاء برسد.

وزیر اقتصاد آلمان بیان داشت:مدیریت آمریکا در ارتباط با مسائل ایران باید انجام شود تا به دنبال توافق اتمی پیامدهای آن نیز برای ایران و مردم این کشور واقعیت پیدا کند.

وی با اشاره به آمادگی دولت ایران برای پرداخت بدهی‌های خود به آلمان گفت: این امر باعث شده تا بیمه هرمس دوباره فعال شود و اعتبار ایران در این زمینه بالاتر رفته است.

وزیر اقتصاد آلمان تصریح کرد: ایران می‌تواند از فاینانس‌های بین‌المللی استفاده کند اما باید زمینه‌های روشن‌سازی مالی در این کشور فراهم شود .

زیگما با بیان اینکه روابط دو کشور در سال‌های گذشته مناسب نبوده و پیشرفتی نداشته، گفت: نباید کاری کنیم تا منجر به عقب‌گشت روابط دو کشور به سطح گذشته شود.

وزیر اقتصاد آلمان به همکاری‌های مختلف در بخش‌های انرژی‌های تجدید پذیر،  فعالیت‌های زیربنایی، بخش آب و ... اشاره کرد و افزود: شرکت‌های آلمانی فقط به دنبال سود نیستند بلکه هدف آنها از حضور در ایران انتقال دانش فنی و استفاده از توانایی‌های کشور ایران است.

وی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای در آلمان اهمیت زیادی دارد، گفت: 60 درصد جوانان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند در حالی که کشور فقط به مهندس نیازمند نیست و نیروی ماهر و کارآمد فنی هم نیاز دارد.

زیگما بیان داشت: همکاران ما آمادگی دارند تا برای راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای در ایران فعالیت کنند و باید بگویم که اولین مرکز فنی و حرفه‌ای را آلمانی‌ها در ایران ساختند.

وزیر اقتصاد آلمان ادامه داد: همکاران ما برای آموزش نسل جوان ایرانی تلاش می‌کنند چرا که آموزش فنی و حرفه‌ای در آلمان اهمیت زیادی دارد و آلمان آمادگی دارد تا برای راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه ای در ایران فعالیت کند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: