پول‌نیوز - بانک صادرات ایران باهدف بسترسازی هرچه بیشتر برای رونق اقتصادی، بعد از نامه خردادماه امسال بانک مرکزی، تاکنون بیش از ١٢ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی نوزدهم خرداد ماه امسال در نامه ای به مدیران عامل بانک ها و موسسه های اعتباری، از آنها خواست نسبت به اختصاص حداقل 10 درصد تسهیلات بانکی به بنگاه های کوچک و متوسط برای ایجاد اشتغال، افزایش تولید و رونق اقتصادی اقدان کنند.

روابط عمومی بانک صادرات روز دوشنبه اعلام کرد، این بانک برای اجرای بخشنامه بانک مرکزی و با هدف ایجاد رونق اقتصادی و بکارگیری ظرفیت و توانمندی بخش های مختلف تولیدی، اختصاص اعتبار به بنگاه های کوچک و متوسط را در دستور کار خود قرار داده است.

براساس این گزارش، از زمان ابلاغ بانک مرکزی در خردادماه امسال تاکنون، ١٢ هزار و ١٩٣ میلیارد ریال به یک هزار و ٢٢٧ بنگاه تسهیلات پرداخت شده است که می تواند در افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در سراسر کشور نقش ایفا کند.

براساس نامه بانک مرکزی، قرار است برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید و رونق اقتصادی، هفت هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی که محصولات آنها دارای بازار فروش است، شناسایی شوند و از تسهیلات بانکی برای تامین سرمایه در گردش استفاده کنند.

بانک صادرات ایران تاکید کرد که این بانک با بکارگیری همه امکانات و تجهیزات و استفاده از ظرفیت های ممکن، برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و اعطای تسهیلات به بخش ها و بنگاه های یاد شده گام برداشته است. از این رو تسهیلات اختصاص یافته این بانک در بخش های مختلف همچون تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی، در همه استانها پرداخت شده و تداوم این روند همچنان در دستور کار بانک صادرات ایران است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: