May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۱۴۲۱
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
0
ایران و کره جنوبی قرارداد احداث دو نیروگاه برق خورشیدی و بادی به ارزش ۸۲۰ میلیون دلار امضا کردند.
امضا قرارداد جدید ایران کره جنوبی برای ساخت نیروگاهپول‌نیوز - ایران و کره جنوبی قرارداد احداث دو نیروگاه برق خورشیدی و بادی به ارزش ۸۲۰ میلیون دلار امضا کردند.

بر اساس قراردادی که بین ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران و کره جنوبی امضا شد، دو نیروگاه بادی و خورشیدی در منطقه «میل نادر» زابل و «فسا» در استان فارس احداث می‌شود.

ارزش این دو قرارداد حدود ۸۲۰ میلیون دلار برآورد می‌شود و کره جنوبی باید در مدت زمان ۱۵ ماه این دو نیروگاه را طراحی، ساخت و در نهایت به بهره برداری برساند.

در نخستین قرارداد، کره‌ جنوبی با صرف مبلغ ۲۲۰ میلیون دلار یک نیروگاه ۱۰۰ مگاوات برق بادی در منطقه میل نادر زابل در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و در مدت زمان ۱۵ ماه احداث می‌کند.

در دومین قرارداد هم کره جنوبی با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون دلار یک نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی در فسا در استان فارس می‌سازد. با انعقاد این دو قرارداد قرار است زمینه انتقال فناوری این دو نیروگاه به داخل کشور فراهم خواهد شد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: