April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۱۷۵۳
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
0
پول‌نیوز - معاون فنی مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیردار وزارت بهداشت گفت: ۸۴ درصد عوامل مرگ و میر در کشور مربوط به بیماریهای غیرواگیردار است که بیماری‌ قلبی و حوادث ترافیکی در صدر این عوامل هستند.

علیرضا مغیثی ظهر امروز در همایش سند پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیردار و عوامل خطر در یزد اظهار داشت: اگر آمار مرگ و میرهای ناشی از حوادث ترافیکی را به آمار بیماری‌های غیرواگیرداری که سبب مرگ‌های زودرس در افراد می‌شوند، اضافه کنیم، می توان گفت که ۸۴ درصد عوامل مرگ و میر در کشور مربوط به بیماری‌های غیرواگیردار است.

وی عنوان کرد: بیماری های قلبی و عروقی در صدر عوامل مرگ و میر قرار دارند و پس از آن بیماری‌های مزمن تنفسی، سرطان‌ها و دیابت قرار دارند اما اگر حوادث ترافیکی را در این زمره قرار دهیم، بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی، تصادفات عامل اصلی مرگ‌های زودرس است.

مغیثی با اشاره به آمار کشته‌های حوادث ترافیکی در کشور بیان کرد: در طول ۱۰ سال گذشته ۲۷ هزار نفر در کشور بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند و گرچه این آمار طی سال‌های اخیر کاهش داشته است اما هنوز آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات در ایران دو برابر میانگین آمارهای جهانی است.

وی، پیشگیری را هم در حوزه بیماری‌های غیرواگیردار نظیر بیماریهای قلبی و عروقی، سرطان‌ها، دیابت، فشار خون، بیماری‌های تنفسی، تصادفات و ... بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در این راستا سند ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار تدوین شده است.

مغیثی افزود: این سند ابتدا در چهار شهر نقده، مراغه، بافت و شهررضا اجرا شد، افزود: این طرح اکنون از حالت پایلوت خارج شده و اجرای آن به همه استانها ابلاغ شده و دوره های آموزشی برای بهورزان و دیگر دست‌اندرکاران امر آغاز شده است.

وی بیان کرد: این سند ۱۰ ساله و دارای ۱۳ هدف کلی و ۹ هدف بین المللی است و به تصویب شورای عالی سلامت نیز رسیده است.

در این همایش ۳۰۰ نفر از کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی استان یزد حضور داشتند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: