کد خبر: ۲۰۲۱۹۴
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
0
پول‌نیوز - مجمع بین المللی انرژی اعلام کرد که میزان تقاضا و تولید نفت ممکن است بعد از توافق اوپک به تعادل در بازار برسد.

 مجمع بین المللی انرژی پیش بینی کرد: احتمالا مازاد عرضه نفت در بازار تا اوایل سال آینده میلادی به روندی عادی خود بازگردد و به تعادل نسبی برسد. اگر اوپک به هدف اصلی خود پایبند باشد، تعادل در بازار زودتر رخ خواهد داد. 

پس از ۸ سال، اوپکی ها تصمیم گرفتند برای تاثیر مثبت بر بازار و تعادل قیمت نفت که از سال ۲۰۱۴ افت شدیدی داشت، تولید خود را کاهش دهند، اما مشکلی که از این پس در بازار به وجود می آید، این است که آمریکا با توجه به اینکه قیمت نفت بالا می رود، دوباره تولید خود را افزایش می دهد. 

بعداز بحث توافق اوپک، قیمت نفت برنت به بیشترین قیمت خود در یک سال اخیر رسید و امکان دارد آمریکا از این موضوع سوءاستفاده کند و میزان تولید نفت و تعداد دکل های خود را افزایش دهد. 

مجمع بین المللی انرژی می گوید که تازه شروع کار است و باید این توافق را اعضای اوپک و روسیه جدی بگیرند. روسیه در روز گذشته اعلام کرده تولید خود را متوقف می کند.

اگر همچنان قیمت نفت بالا رود، اوپک با افزایش تولید نفت آمریکای شمالی در بازار مواجه خواهد شد. این مجمع پیش بینی می کند که تولید نفت در بازار در سال آینده همچنان مانند امسال ۱.۲ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.


مانع جدید بازار نفت در سال آینده
برچسب ها: بازار نفت ، انرژی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: