April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۲۸۷۶
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
0
کشور ونزوئلا در آمریکای لاتین هر لیتر بنزین را به قیمت ۰.۰۱ دلار عرضه می کند که ارزانترین بنزین جهان است و تقریبا دولت یارانه تمامی سوخت را خود پرداخت می کند.
ارزانترین و گرانترین بنزین در کدام کشورها عرضه می شودپول‌نیوز - ونزوئلا و هنگ کنک به ترتیب ارزانترین و گرانترین بنزین را به مشتریان عرضه می کنند.

در تازه ترین رده‌بندی قیمت بنزین با عدد اوکتان ۹۵، کشور ونزوئلا در آمریکای لاتین هر لیتر بنزین را به قیمت ۰.۰۱ دلار عرضه می کند که ارزانترین بنزین جهان است و تقریبا دولت یارانه تمامی سوخت را خود پرداخت می کند.

در این رده بندی کشورهای عربستان، ایران، کویت، مالزی، امارات متحده عربی و نیجریه ارزان‌ترین قیمت بنزین را در میان کشورهای جهان دارا هستند. روسیه هم با هر لیتر بنزین به قیمت ۰.۵۹ دلار هشتمین کشور ارزان عرضه کننده بنزین است.

همچنین هنگ کنک با فروش هر لیتر بنزین به قیمت ۱.۸۷ دلار گرانترین توزیع کننده بنزین در جهان است.

ازسوی دیگر ، مردم ونزوئلا با مصرف میانگین ۴۵۴.۵ لیتر ، سالانه ۰.۲۹ درصد از درآمد خود را صرف خرید بنزین می کنند . مردم چین ۰.۴۳ درصد، هنگ کنگ ۰.۴۶ درصد و روسیه ۲.۱۱ درصد از درآمدشان هزینه خرید بنزین می‌شود.

در مقابل مردم مکزیک با ۳.۳۸ درصد، یونان با ۲.۸۷ درصد و کانادا با ۲.۶۷ درصد بیشترین هزینه را در سال برای خرید بنزین صرف می کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بنزین ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: