کد خبر: ۲۰۳۳۸۷
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰
0
اگر چه گاهی اوقات برای دست یابی به موفقیت، مدیر راهی جز وادار کردن تیم به تلاش بیشتر ندارد، با این حال تحقیقات نشان داده اند که واکنش اغلب افراد در شرایط فشار بیش از حد، عدم صداقت آن ها خواهد بود.

پول نیوز، رکسانادانیالی- عدم صداقت یکی از ویژگی های منفی رفتاری است که همه مردم آن را زیان آور به حساب می آورند و ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد از جمله تلاش برای کسب رضایت دیگران، اجتناب از رویارویی با موقعیتی خاص و یا عادت فرار کردن از زیر بار مسئولیت ها. بنا بر گزارش یک نهاد تحقیقاتی؛ کسب و کارهای معمولی به طور متوسط هر ساله 5 درصد از درآمد خود را به دلیل عدم صداقت کارکنان و حتی مدیر از دست می دهد و بار این ضرر به ویژه در کسب و کار های کوچک بسیار سنگین تر از دیگر کسب و کار ها بر مدیر تحمیل می شود. از این رو لزوم بررسی روش های مناسب برخورد با دروغ های کوچک و بزرگ در محیط کاری بیش از پیش احساس می شود چرا که ممکن است پویایی و سلامت کسب و کارتان را مورد تهدید قرار دهند. در ادامه به معرفی چندین استراتژی مفید و موثر پیرامون این موضوع خواهیم پرداخت.

+ فرآیند های داخلی کسب و کار خود را تقویت کنید

هر گونه اتمسفر وسوسه انگیز برای عدم صداقت و یا فریب کاری از جانب هر کدام از اعضای تیم، حتی مدیر آن باید از بین برود. این مسئله همان طور که گفته شد در مورد کسب و کار های کوچک، بیش از بقیه حس می شود. اما چرا این گونه است؟ زیرا اغلب مدیران کسب و کار های کوچک و نوپا، بخش زیادی از زمان خود را درگیر رسیدگی به گسترش و رشد کسب و کار خود هستند از این رو فرصت زیادی برای توجه به وضعیت داخلی آن در اختیار ندارند. اما یکی از مهم ترین استراتژی های برخورد با فقدان صداقت در محیط کاری، تقویت فرآیند های داخلی است. از جمله با اهمیت ترین روش های تقویت فرآیند های داخلی نیز، تفکیک وظایف است. بهتر است تفکیک وظایف به درستی صورت گیرد نه این که یک کارمند چندین مسئولیت برای انجام دادن داشته باشد. زمانی که تمرکز افزایش یابد، فرصت بروز چنین رفتار هایی نیز کاهش خواهد یافت.

+ خطوط قرمز را رعایت کنید

به عنوان مدیر یک کسب و کار باید متوجه این موضوع باشید که تمام اعضای تیم از شما الگو پذیری خواهند داشت. اگر مراقب رفتار خود باشید و برای تک تک آن ها خط قرمز تعریف کنید، کارکنان نیز از شما می آموزند. در کنار این کنترل رفتاری، باید به طور مستمر پیگیر فعالیت های انفرادی و تیمی گروه نیز باشید. این پیگیری همه را نسبت به حساسیت شما در فراگیر شدن دروغ در محیط کسب و کار، آگاه خواهد کرد.

+ خودتان را برای شناسایی سریع فریب و دروغ آموزش دهید

مشخص شده است که قابلیت افراد غیر آموزش دیده برای کشف و شناسایی دروغ، از دقتی زیر 50 درصد برخوردار است. اما کتاب های متعددی برای آموزش این گونه شناسایی ها موجود است که خواندن آن ها کمک زیادی به تقویت این قابلیت در شما می کند. همچنین تست های آنلاین زیادی نیز در راستای سنجش میزان توانایی فرد وجود دارند که با یک جست و جوی ساده یافت می شوند. باید توجه داشته باشید که حتی حالات چهره و تغییرات جزئی آن، می تواند به عنوان نشانه ای از عدم صداقت مورد بررسی قرار گیرد.

+ فرهنگ صداقت را پرورش دهید

عدالت در محیط کاری یکی از اساسی ترین پیش نیاز های ایجاد فضایی فوق العاده برای همکاری همه اعضا در کنار یکدیگر خواهد بود. علاوه بر عدالت نیاز به فاکتور های دیگری از جمله صداقت، احترام، قدرشناسی، تفکیک واضح مسئولیت ها و عدم وجود تبعیض هم احساس می شود. بطور خلاصه اگر محیطی این چنینی فراهم کنید، انگیزه کارکنان برای نشان دادن عکس العمل های مناسب تر، بسیار افزایش خواهد یافت.

+ بیش از حد سخت گیری نکنید

اگر چه گاهی اوقات برای دست یابی به موفقیت، مدیر راهی جز وادار کردن تیم به تلاش بیشتر ندارد، با این حال تحقیقات نشان داده اند که واکنش اغلب افراد در شرایط فشار بیش از حد، عدم صداقت آن ها خواهد بود. هدف گذاری های غیر منطقی، تعیین استاندارد های غیر ممکن، انتظارات بیش از حد، ساعات کاری زیاد و زورگویانه همه از جمله عواملی هستند که سبب هدایت کارکنان به سمت عدم صداقت برای آسان کردن تحمل شرایط و همچنین حفظ شغلشان می شوند. اگر سبک مدیریتی شما این گونه است، باید منتظر نتایج آن نیز باشید.

+ مشتری ها نیز گاهی دروغ می گویند

همانند هر انسان دیگری، مشتری ها نیز ممکن است در مواقعی خاص دروغ بگویند اما اگر بدانید که دلیل این عدم صداقت ها چیست، می توانید از آن ها به نفع کسب و کارتان استفاده کنید. برای مثال مشتری با شما بر سر قیمت یکی از محصولات و یا خدماتتان بحث می کند و می گوید که توان پرداخت قیمت آن را ندارد. اگر واقعا محصول و یا خدمت کسب و کار شما، به قیمت مشخص شده ارزش داشته باشد، هیچ گاه مشتری وادار به دروغ گویی نمی شود. به جای جبهه گیری های بی دلیل، خردمندانه عمل کنید.

+ فقدان صداقت سلامتی را مورد تهدید قرار می دهد

علم ثابت کرده است که دروغ می تواند سلامت انسان را تهدید کند. کسانی که خود را عاری از این ویژگی منفی می کنند، استرس کمتری خواهند داشت و از سلامت فیزیکی و روانی بهتری برخوردار می شوند. خواب با کیفیت تر، سردرد های کمتر و کاهش بحران های روانی از تاثیرات ترک عدم صداقت هستند. ن ها آن

برچسب ها: عدم صداقت ، دروغ ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: