May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۳۸۲۸
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
0
 پول‌نیوز - وزیر کشور گفت: عدم توازن و تعادل و نابرابری و فقر عمومی در کشور نتیجه عدم تعادل و توزیع نامناسب امکانات، فرصت ها و فعالیت ها است.

عبدالرضا رحمانی فضلی دوشنبه شب در چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور در دانشگاه خاتم افزود: به عنوان حکومت اسلامی باید به نیازها و مطالبات مردم که به آنها مدیون هستیم و هم دنیای اسلام که به ما رو آورده و توقع دارند و نیز تقویت قله های اقتصادی و امنیتی و افزایش توان تکنولوژی پاسخ داده شود.

وزیر کشور با بیان این که تاکید بر این است که توسعه و پیشرفت علم برای توسعه و پیشرفت کشور باشد گفت: پیشرفت علم باید متناسب با قدرت پاسخگویی و انطباق آن با دنیا باشد.
وی ادامه داد: به منظور این که با تمام دانشگاه ها و علمای جهان مسابقه بدهیم، این نشان از بلند همتی داشته و نگاه های مختلفی در این مساله است که باید بدانیم چه کار کنیم.

وزیر کشور گفت: عدم توازن و تعادل و نابرابری و فقر عمومی در کشور نتیجه عدم تعادل و توزیع نامناسب امکانات، فرصت ها و فعالیت ها، مهاجرت، حاشیه نشینی، جرم و جنایت و بزهکاری است و توقع داریم بخش خصوصی بیاید و بگوید دانشگاه می سازد و این کار را نمی کند و بر اساس رابطه عرضه و تقاضا این کار را می کند و باید مشکل این بخش حل شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: در بحث توسعه و علم همیشه بین صفر تا ۱۰۰ ، به گونه ای توقع داریم که تمام دانشگاهیان به جایی برسند که درون آن علم حرکت کند و این توقع درستی نیست. تعدادی از دانشگاه ها باید پیشگام و پیشرو بوده و بقیه دنبال آنها حرکت کنند.

رحمانی فضلی همچنین گفت: نظام برنامه ریزی ما از ۴۰ سال پیش تاکنون یک نظام بخشی کلان بوده است و نگاه بخشی کلان نمی تواند پیوند منظومه ای بین دستگاه ها را برقرار کند و نظام اداری آمده و همه امکانات را در مرکز متمرکز کرده و دیگر مناطق مورد غفلت واقع شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: رحمانی فضلی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: