April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۴۰۹۱
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
0
رئیس سازمان غذا و دارو: الان هم در مورد این کالاها در صدا و سیما به مردم می گوییم که به این تبلیغات توجه نکنند...واقعا نمی دانم در صدا و سیما چه می گذرد؟
وزیر بهداشت یک ماه پیش در نامه ای به رییس سازمان صدا و سیما خواستار توقف پخش تبلیغاتی در حوزه قرص های لاغری شده بود.

به گزارش عصر ایران در این نامه وزیر بهداشت خواستار عدم پخش تبلیغات یکی از شرکت هایی که ادعا می کرد قرص های گیاهی به منظور لاغری را تولید و عرضه می کند شده و از رییس سازمان صدا و سیما خواستار عدم پخش تبلیغات این شرکت از تلویزیون شده بود.

در این نامه دکتر هاشمی با اشاره به عوارض و مشکلاتی که اینگونه داروها برای افراد ایجاد می کنند آورده است: تجویز داروهای گیاهی و  گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و سنتی می بایست توسط پزشک معالج  صورت گیرد چرا که استفاده خودسرانه از این داروها و بی توجهی به تداخلات احتمالی آن ها با داروهای رایج و بیماری های زمینه ای فرد مصرف کننده، سلامت فرد و جامعه را به خطر می اندازد.

 آنطور که شنیده شده است بعد از ارسال این نامه پخش این آگهی از صدا و سیما متوقف شد ولی انگار اینگونه موضوعات تمامی ندارد زیرا هم اکنون  مدتی است نوع جدیدی از تبلیغات کالاهای مرتبط با سلامت در صدا و سیما و تقریبا در تمام شبکه های تلویزیونی رایج شده است، در این نوع تبلیغات شخصی در حدود 10 دقیقه ادعاهایی را در مورد یک کالا مطرح می کند. ادعاهایی مانند درمان قطعی ریزش مو، رویش مجدد مو و درمان قطعی طاسی یا درمان قطعی لاغری و امثال آن.



تبلیغات شامپوهای درمان ریزش مو و طاسی سر از صدا و سیما به حدی تعجب برانگیز بود که سازمان غذا و دارو که متولی ارائه مجوز در حوزه بهداشتی و دارویی است با صدور اطلاعیه ای اینگونه تبلیغات را غیر واقعی خوانده و خواستار توقف پخش آن شد.

 همچنین دکتر رسول دیناروند رئیس این سازمان نیز  امروز در گفت و گو با  ایرنا از پخش اینگونه تبلیغات آن هم از رسانه ملی اظهار شگفتی کرده  و گفته است: واقعا نمی دانم در صدا و سیما چه می گذرد، آیا به مشکل بودجه ای خورده است، یا چه مشکلی دارد؟ جدیدا این نوع تبلیغات دیده می شود و خیلی هم عجیب است. وزارت بهداشت، کاملا با این تبلیغات مخالف است و به هیچ عنوان این تبلیغات و ادعاهای آنها را تایید نمی کنیم و به مردم می گوییم که این کالاها هیچ فرقی با کالاهای ماهواره ای ندارند و همان طور که قبلا به مردم گفته ایم که به تبلیغات این نوع کالاها در ماهواره ها توجه نکنند، الان هم در مورد این کالاها در صدا و سیما به مردم می گوییم که به این تبلیغات توجه نکنند و بدانند که این نوع تبلیغات و ادعاها از نظر قانونی هم ممنوع است.
منبع: عصرایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: