کد خبر: ۲۰۴۱۰۸
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
0
 پول‌نیوز - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به وضعیت جوی حال حاضر در استان اردبیل گفت: براساس آخرین گزارش‌های به دست آمده هم‌اکنون در مناطق مختلف استان بارش‌های برف و باران ادامه دارد و شاهد کاهش محسوس دمای هوا نیز هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: امروز در یک اتفاق نادر شاهد رعد و برق همراه‌ بارش برف در آسمان اردبیل بودیم.

علی دولتی‌مهر اظهار داشت: امروز در یک اتفاق نادر شاهد رعد و برق همراه با بارش برف در آسمان اردبیل بودیم به طوری که نور عجیب و غرش بلند رعد و برق شهروندان اردبیلی را متعجب و حیرت‌زده کرد.

وی افزود: این پدیده نادر جوی که صبح امروز رخ داد در مدت ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و با توجه به اینکه در حال حاضر در سطوح میانی جو و در حدود یک هزار و ۵۰۰ متر به بالا هوا گرم است و همین این امر سبب بارش باران نیز در داخل شهر شده، این رعد و برق به وقوع پیوسته است.

دولتی مهر بیان کرد: ما در فصل پاییز و به ویژه در آبان‌ماه همه ساله شاهد بارش‌های باران و پدیده رعد و برق بودیم که این پدیده نیز براساس مطالعات کارشناسان زبده هواشناسی اردبیل به دلیل گرمای هوا و واقع شدن در آبان‌ماه رخ داده ‌که اصطلاحا به آن رگبارهای یخی اطلاق می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به وضعیت جوی حال حاضر در استان اردبیل تصریح کرد: براساس آخرین گزارش‌های به دست آمده هم‌اکنون در مناطق مختلف استان بارش‌های برف و باران ادامه دارد و شاهد کاهش محسوس دمای هوا نیز هستیم.

وی گفت: براساس گزارش‌ها هم‌اکنون در فرودگاه اردبیل بارش برف خفیف، در اردبیل باران خفیف، در سرعین باران و برف، در نیر رگبار خفیف و باران و در مشگین‌شهر و سایر شهرستان‌ها هوا ابری و مه‌آلود بوده که مشگین‌شهر با منفی ۲ درجه در حال حاضر سردترین نقطه استان است.

دولتی مهر اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها صبح فردا قطع شده و با خروج این سامانه بارشی و سرد از استان از ظهر پنجشنبه شاهد جوی نسبتا آرام در اغلب مناطق استان باشیم اما با توجه به برودت و سردی هوا انتظار می‌رود مردم استان در استفاده از وسایل گازسوز موارد ایمنی را رعایت کنند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: اردبیل ، رعد و برق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: