May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۴۸۵۹
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
0
مساله دیگر دیگر سبک زندگی ایرانی است؛ مجموعه‌ای از ارزش‌ها، شیوه‌های رفتاری، حالت‌ها و سلیقه‌ها و طرز تلقی‌ها که می‌توان «فرهنگ عجله» را جزئی از آن دانست.
پول‌نیوز، فرانک آقاصفی - افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ و گسترش بی‌رویه شهرها بدون برنامه‌ریزی صحیح، چیدمان اتفاقی مراکز تولید و جذب سفر و کمبود فناوری ارتباطی جایگزین، سبب ایجاد سفرهای شهری زیاد به ویژه با وسایل نقلیه شخصی شده است.

این مساله اثرات سویی مانند اتلاف وقت شهروندان، افزایش تصادفات، استهلاک وسایل نقلیه، ناآرامی روانی، هدر رفتن منابع اقتصادی، خسارت‌های جبران‌ناپذیر آلودگی محیط‌زیست و مصرف بی‌رویه سوخت‌های فسیلی را به‌همراه دارد.

به همین دلیل استفاده شهروندان از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی به عنوان یک فرهنگ و نیاز جوامع شهری محسوب می‌شود.

توسعه وسایل عمومی درون‌شهری و بهره‌برداری از این دستاورد می‌تواند بسیاری از مشکلات شهری را برطرف کند.

در شهرهای مدرن مهم‌ترین مساله، ایجاد بهترین رابطه ممکن بین بافت‌های مسکونی و بافت اداری بوده، منظور از بهترین این است که هزینه‌های حمل‌و‌نقل به حداقل ممکن رسیده و علاوه بر این بتوان به بهترین بهره‌وری در کار دست یافت که نیازمند کوتاه شدن مسیرها و پرهیز از خستگی ناشی از آن‌هاست.

مساله دیگر دیگر سبک زندگی ایرانی است؛ مجموعه‌ای از ارزش‌ها، شیوه‌های رفتاری، حالت‌ها و سلیقه‌ها و طرز تلقی‌ها که می‌توان «فرهنگ عجله» را جزئی از آن دانست؛ عجله در رانندگی، در تردد عابران و حتی هنگام سوار شدن به وسایل عمومی.

برای فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت حقوق دیگران، از بین بردن عجله و استفاده بیشتر افراد از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی باید به این نیز توجه کرد. در این زمینه خانواده، مدرسه و رسانه نقش مؤثری در «جامعه‌پذیری» افراد دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: