کد خبر: ۲۰۵۰۷۱
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
0
 پول‌نیوز - رییس گمرک شهرستان مهاباد گفت: امسال تا کنون 6 میلیون و 200 هزار دلار کالا از گمرک این شهرستان به کشورهای خارجی صادر شده که نسبت به پارسال به لحاظ ارزش 10 درصد افزایش یافته است.

کریم علی اشرفی اظهار کرد: این مقدار صادرات به لحاظ وزنی 65 هزار تن بوده که 70 درصد افزایش را نشان می دهد. 

وی افزود: بیشترین این کالاها در هفت ماهه امسال به کشورهای عراق، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

علی اشرفی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک مهاباد به کشورهای خارجی شامل سیمان، فرش ماشینی، کولرآبی و تخم مرغ نطفه دار بوده است.

وی همچنین با اشاره به کاهش هشت درصدی صدور پروانه خروج موقت خودرو(کاپتاژ) از گمرک مهاباد امسال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: امسال 810 مورد پروانه خروج موقت خودرو صادر شده است که نشان دهنده کاهش مسافرت های خارجی از راه این گمرک است. 

وی همچنین در خصوص کشف قاچاق کالا و پرونده هایی که از طریق مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی اقدام شده است، بیان کرد: این پرونده ها مربوط به جنوب آذربایجان غربی بوده که شامل 235 فقره پرونده است که نسبت به پارسال به لحاظ تعداد 2 درصد کاهش و به لحاظ ارزش 17 درصد افزایش را نشان می دهد. 

وی ارزش کالاهای مکشوفه را 36 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: البسه، کولر گازی، لوازم صوتی و تصویری، ظروف آشپزخانه و خشکبار بیشترین کالاهای قاچاق مکشوفه هستند.

شهرستان مهاباد در جنوب استان آذربایجان غربی واقع است. 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: