کد خبر: ۲۰۶۷۵۴
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
0
پروژه احداث بیمارستان 300 تختخوابی روانپزشکی ایران در فضایی به مساحت حدود 30 هزار مترمربع در هفت کیلومتری جاده مخصوص کرج در کنار بیمارستان فعلی روانپزشکی ایران افتتاح شد.
حل مشکل آلودگی نیازمند عزم ملیپول‌نیوز -سیدحسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی پروژه احداث مرکز آموزشی درمانی 300 تختخوابی روانپزشکی ایران با بیان این مطلب افزود: بیماران اعصاب و روان و در پی آن بیماران سوختگی به دلیل نوع بیماری، فرهنگ کشور و حمایت نکردن بیمه گران، مظلوم ترین بیماران جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ایران پس از راه اندازی توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران خدمات رسانی خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که تعداد تخت بیماران اعصاب و روان این مرکز در آینده نزدیک به 400 تخت برسد.

او اضافه کرد: در حال حاضر حدود 9 هزار تخت بیمارستانی در کشور برای بیماران اعصاب و روان وجود دارد که یک هزار تخت نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

حل مشکل آلودگی هوا نیازمند عزم ملی


وزیر بهداشت درباره تمهیدات انجام شده برای رفع آلودگی هوا در تهران و کشور گفت: با وجود راه حل های موجود نمی خواهیم مشکل آلودگی هوا را حل کنیم.

وی گفت: به جای پیشگیری آلودگی هوا رفتارهایی را انجام می دهیم که موجب تخریب بیشتر محیط زیست و سلامت مردم شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه برای حل مشکل آلودگی هوا عزم ملی لازم است، گفت: این وزارتخانه نیز به عنوان متولی سلامت جامعه، گام های عملی برداشته است.

وی تصریح کرد: پروژه های بزرگ نفتی و گازی و کارخانه های تولید خودرو، موتورسیکلت توسعه عملیاتی شده اند بدون آنکه پیوست الزامات زیست محیطی و سلامت داشته باشند.

او پیشگیری را از درمان موثرتر دانست و گفت: بهتر است پیش از وقوع آلودگی هوا اقدامات لازم انجام شود چون این بیماری هر چه دیرتر درمان شود، با هزینه های بیشتر همراه خواهد شد.


حوزه آموزش پزشکی جزء لاینفک وزارت بهداشت


قاضی زاده هاشمی جدایی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را یک بحث انحرافی دانست و گفت: وزارت بهداشت با طرح این موضوع در مجلس مخالف است.

وی در مورد طرح پیشنهادی ادغام دو وزارت بهداشت و رفاه نیز گفت: ادغام وزارت رفاه در وزارتخانه بهداشتی که هنوز برای انجام وظایف خودش با مشکل مواجه است،‌ به نفع سلامت کشور نیست و از سویی هم وزارت رفاه که باید سازمانی مقتدر در امور رفاهی را در کشور داشته باشد، حتما محقق نخواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه این وزارتخانه نظر کارشناسی خود را به مجلس ارائه کرده است، ابراز امیدواری کرد: تاکنون نمایندگان مجلس این نظر را قبول نکرده اند، اما اگر بناست طرح تحول سلامت ادامه پیدا کند و سلامت مردم تامین شود، لازم است این طرح تصویب نشود.

وی تصریح کرد: این درست نیست که مدیریت هزینه سلامت با کسی باشد و وزارت بهداشت که منابعی مانند بیمه ها را در اختیار ندارد پاسخگوی مجلس شورای اسلامی باشد.

هاشمی گفت: بیمه ها هم در طول این مدت ثابت کرده اند، در صورتی که در اختیار دیگر دستگاه های اجرایی قرار بگیرند هیچ مسئولیتی را نمی پذیرند.

وی افزود: دلیل گرفتاری فعلی بیمارستان ها، بیماران، کارکنان و تامین تجهیزات پزشکی مدیریت دو گانه است؛ به عبارتی در یک جا خدمات ارائه می شود و وزارتخانه ای دیگر مسئولیت پرداخت هزینه ها را به عهده دارد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: 2 سال پیش سیاست های کلی در این خصوص را رهبری ابلاغ فرمودند که مدیریت منابع از طریق نظام بیمه و مدیریت وزارت بهداشت باید تامین شود.

وی با اشاره به اینکه افراد مدعی تبعیت از رهبری باید این مساله را در عمل ثابت کنند، گفت: ادغام دو وزارتخانه کاملا انحراف است و دولت باید از تصدی گری پرهیز کرده و فقط ناظر باشد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: مدل موجود در ساختار این وزارتخانه ناکارآمد است و باید اصلاح شود.


پروژه احداث بیمارستان 300 تختخوابی روانپزشکی ایران در فضایی به مساحت حدود 30 هزار مترمربع در هفت کیلومتری جاده مخصوص کرج در کنار بیمارستان فعلی روانپزشکی ایران افتتاح شد.

هزینه این پروژه حدود 750 میلیارد ریال برآورد شده که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و خیرین تامین و با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا(ع) ساخته می شود.


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: