May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۶۸۹۴
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۹
0
رییس اتاق ایران نخستین اولویت کشور را برطرف کردن شکاف تکنولوژیک دانست و گفت: کالای ما بایستی به روز و قیمت ها متناسب با قیمت های جهانی باشد.
پول‌نیوز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مبنای حرکت برای صادرات موفق، توجه به تولید کشور در بخش های مختلف و رقابتی کردن آن در بازارهای جهانی است.

غلامحسین شافعی شب گذشته در ششمین مراسم روز ملی صادرات در رشت با بیان این که صادرات موفق همیشه از یک تولید قوی ایجاد می شود، اظهار کرد: مبنای حرکت های قوی اقتصادی این است که بسنجیم در تولید چقدر توانستیم قدرت عمل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سنجش کشورها با صادرات شان ارزیابی می شود، تصریح کرد: مبنای حرکت ما برای صادرات موفق ، رسیدگی به تولید کشور در بخش های مختلف و رقابتی کردن تولید در بازارهای جهانی است.

شافعی با اشاره به مقایسه آمار صادرات غیر نفتی در سال 2011 و 2015 میلادی بیان کرد: صادرات غیر نفتی مان در سال 2011 حدود 31 میلیارد دلار بوده که این رقم در سال 2015 به 37 میلیارد دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه کشورمان دارای موهبت ها و ظرفیت های الهی بسیاری در زمینه محصولات کشاورزی است،گفت: اما بدلایل مختلفی نتوانستیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

رییس اتاق ایران تصریح کرد: تلاش های بی وقفه ای در حال انجام است اما با وجود این اقدامات، کالاهای ما هنوز متاع جذابی برای بازار جهانی نیست.

وی با بیان اینکه علت های این امر باید بررسی شود، گفت: بایستی با گشایش های جدید راه حرکت متوازن را برای حضور در این بازارها فراهم کنیم.

شافعی گفت: به دلیل مسائل تحریم تولید ما نتوانسته از تولید جهانی پیروی کند اما مصرف مان پیروی کرده است.

وی افزود: همچنین به دلیل درهای بسته ای که در زمان تحریم بوده، ما خوابیده بودیم و دیگران حرکت کردند و این امر موجب شکاف تکنولوژی شده است.

رییس اتاق ایران نخستین اولویت کشور را برطرف کردن شکاف تکنولوژیک دانست و گفت: کالای ما بایستی به روز و قیمت ها متناسب با قیمت های جهانی باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: