May 2024 07 / سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۵۰۶
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
0
عباس پاپی‌زاده گفت: در حال حاضر به سمت توسعه روابط با روسیه می‌رویم اما مبادلات رقم پایینی است. این در حالی است که می‌توانیم فقط در حوزه کشاورزی این رقم را تا 5-4 میلیارد دلار افزایش دهیم.
افزایش صادرات محصولات کشاورزی به روسیهپول‌نیوز - یک عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به تصویب لایحه موافقنامه سرمایه‌گذاری بین ایران و روسیه گفت: در حوزه کشاورزی می‌توانیم رقم صادرات به روسیه را تا 5-4 میلیارد دلار افزایش دهیم.

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو عنوان کرد: در حال حاضر به سمت توسعه روابط با روسیه می‌رویم اما مبادلات رقم پایینی است. این در حالی است که می‌توانیم فقط در حوزه کشاورزی  این رقم را تا 5-4 میلیارد دلار افزایش دهیم.

او ادامه داد: روسیه به لحاظ شرایط اقلیمی، طول و عرض جغرافیایی نمی‌تواند مواد غذایی‌اش را حتی در گلخانه تامین کند. ایران امن‌ترین و نزدیک‌ترین کشوری است که به لحاظ طول و عرض جغرافیایی و دما قابلیت کشت انواع مواد کشاورزی مورد نیاز روسیه با کیفیت بالاتر و ارزان‌تر از سایر کشورها مثل آذربایجان را دارد اما هنوز نتوانسته‌ایم زیرساخت‌های لازم برای صادرات را شکل دهیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی اضافه کرد: دولت بخش خصوصی را تقویت نکرده، نتوانسته مسائل گمرکی و قرنطینه بین دو کشور را حل کند، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی به روز نیست، سیستم حمل و نقل رها شده است و حمل و نقل هوایی تقریبا در حد صفر است در حالی که محصول باید سریعا به مقصد برسد. این مسائل موجب کاهش دسترسی ما به بازار غنی روسیه شده و کشورهای دیگر خیلی راحت از این بازار استفاده می‌کنند.

پاپی‌زاده تاکید کرد: تصویب این موافقتنامه، مبادلات بین دو کشور را تسهیل می‌کند اما ما باید زیرساخت‌های لازم را به وجود بیاوریم؛ گمرک، قرنطینه، بسته‌بندی، بحث‌های فنی و کارشناسی هستند که این لایحه آن‌ها را حل نمی‌کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: