May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۵۷۲
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۵
0
همتي يخ روابط بيمه اي را بعد از 12 سال شكست.
رییس کل بیمه مرکزی با بیمه گران اروپایی به مذاکره نشست
پول‌نیوز - رئیس‌کل بیمه مرکزی برای مذاکره با بیمه‌گران اروپایی لندن، مونیخ و پاريس به اروپا سفر کرد تا بتواند سطح همکاری‌های ایران با همتایان بین‌المللی پس از تحريم هاي همه جانبه و طولاني مدت را افزایش دهد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، تحريم هايي كه باعث شد در سالهاي اخير فشار مضاعفي به صنعت بيمه ايران وارد شود و باعث شد تا بيمه هاي ايراني از همراهي شركاي بيمه اي خود به لحاظ اتكايي و تكنولوژيكي و دانش فني محروم بمانند و به ناچار بار سنگين هزينه ريسكهاي بزرگ اقتصاد ايران را به دوش بكشند تا جايي كه در حادثه آتش سوزي پتروشيمي بوعلي فقدان حضور شركاي خارجي نمود و ظهور پيدا كرد.

عده اي از كارشناسان معتقدند پوشش بيمه اي ريسكهاي بزرگ نفت و پتروشيمي  كه در جريان آتش سوزي ظهور و نمود پيدا كرد همتي را به اروپا كشاند تا بتواند شركاي بيمه اي سابق را براي پوشش اتكايي حوادث و ريسكهاي بزرگ در ايران ترغيب كند.

برخي معتقدند اين ديدار كه بعد از 12 سال صورت گرفته است به خاطر جايگاه و شخصيت بيمه اي همتي در نزد اروپاييها مي تواند يخ روابط  را شكسته  و باعث اعتلاي صنعت بيمه  به لحاظ دانش فني و پوشش اتكايي شود به طوري كه «اینگا بل» رییس کل بیمه لویدز لندن در ديدار با همتي اعلام کرد دو تن از مدیران بین الملل این شرکت برای مذاکره در زمینه فعالیت در مناطق آزاد ایران به تهران سفر می کنند. تعدادي از مديران بيمه هاي اروپايي نيز از فرانسه به لندن سفر كرده و در ديدار با همتي، مسائل دو جانبه و افزايش سطح همكاري  را پيگيري كرده اند.

عبدالناصر همتی كه برای مذاکره با بیمه‌گران اروپایی لندن و مونیخ، به اروپا سفر کرده بود در ابتدا با رئیس‌کل لویدز لندن دیدار و گفتگو کرد .

رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به فعالیت لویدز در بازار بیمه ایران قبل از تحریم به خصوص در مورد بیمه اتکایی هواپیما افزود: با توجه به برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور و گسترش صنعت بیمه در ایران، حضور لویدز لندن در پوشش‌های اتکایی و ریسک‌های مهم ایران با اهمیت است.

اینگا بل، رئیس‌کل لویدز لندن نیز با اشاره به فعالیت گذشته لویدز در بازار ایران، علاقمندی سندیکاهای بیمه‌گران لویدز به فعالیت در بازار ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: درحال حاضر ۱۱۰سندیکای بیمه درلویدز فعال هستند. وی با اشاره به مشکل موجود در سیستم بانکی، ضرورت پیگیری حل مسائل بابت نقل و انتقال پول در صنعت بیمه را یک امر مهم دانست.

رئیس لویدز در پاسخ به درخواست رئیس‌کل بیمه مرکزی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و ایجاد زمینه فعالیت سندیکای بیمه‌گران لویدز در مناطق آزاد ایران، مقرر کرد دو تن از مدیران بین‌الملل لویدز برای مذاکره با مدیران بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کنند .

رئیس‌کل بیمه مرکزی همچنین در دیدار با رئیس کل اجرایی شرکت بیمه اتکایی اسکور(SCOR) ، مسائل دوجانبه بیمه‌ای بین صنعت بیمه ایران و شرکت فرانسوی اسکور را مورد بحث قرار داد. وی با اشاره به همراهی خوب اسکور به عنوان پنجمین بیمه اتکایی جهان در راهبری پوشش ریسک‌های مهم کشورمان از جمله ریسک مربوط به صنایع نفت، پتروشیمی و قرارداد مازاد خسارت آتش‌سوزی، ضرورت حل مشکل کلوز تحریم در بیمه‌نامه‌ها و قراردادهای بیمه‌ای را مورد تاکید قرار داد.

همتی تاکید کرد: ما در قراردادهای بیمه‌ای شرایطی فراتر از آنچه در توافق برجام آمده است را نمی‌پذیریم؛ در عین حال، ویکتور پنیه (VICTOR PEIGNET)رئیس‌کل اجرایی اسکور فرانسه نیز از علاقمندی بیمه اتکایی اسکور برای فعالیت در ایران در چارچوب عزم جدی فرانسه برای مشارکت در طرح‌های مهم اقتصادی ایران خبر داد.

وی از آمادگی اسکور برای برگزاری کارگاههای آموزشی در ایران برای مدیران و کارشناسان صنعت بیمه در زمینه‌هایی نظیر ریسک‌های فاجعه‌آمیز، قیمت گذاری محصولات بیمه‌ای، بیمه‌های انرژی و نظایر آن خبر داد و گفت: ما علاقمند هستیم همراهی کامل را با سیاست‌های بیمه مرکزی در لیدری قراردادهای اتکایی داشته باشیم و شرایط بیمه مرکزی را تامین کنیم.

ملاقات رئیس‌کل بیمه مرکزی با رئیس کل لویدز بعد از ۱۲ سال رخ داد. آخرین بار عبدالناصر همتی ۱۲ سال پیش با رئیس‌کل لویدز دیدار کرده بود؛ ضمن اینکه ویبا منیر کبان (MONIR KABBAN)رئیس هیات‌مدیره شرکت بروکری UIB و سایر مدیران این شرکت در لندن دیدار و گفتگو کرد.

 پوشش ريسك هاي بزرگ

همچنين همتي رئيس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي با رئيس كل اجرايي شركت بيمه اتكايي اسكور(SCOR) مسائل دو جانبه بيمه اي بين صنعت بيمه ايران و شركت فرانسوي اسكور را مورد بحث قرار داد.

دكتر همتي با اشاره به همراهي خوب اسكور به عنوان پنجمين بيمه اتكايي جهان در راهبري پوشش ريسك هاي مهم كشورمان از جمله ريسك مربوط به صنايع نفت، پتروشيمي و قرارداد مازاد خسارت آتش سوزي ضرورت حل مشكل كلوز تحريم در بيمه نامه ها و قرارداد هاي بيمه اي را مورد تاكيد قرار داد. دكتر همتي تاكيد كرد: ما در قراردادهاي بيمه اي شرايطي فراتر از آنچه در توافق برجام آمده است را نمي پذيريم.

ويكتور پنيه (VICTOR PEIGNET)رئيس كل اجرايي اسكور فرانسه نيز از علاقه مندي بيمه اتكايي اسكور براي فعاليت در ايران در چارچوب عزم جدي فرانسه براي مشاركت در طرح هاي مهم اقتصادي ايران خبر داد وآمادگي اسكور براي برگزاري كارگاههاي آموزشي در ايران براي مديران و كارشناسان صنعت بيمه در زمينه هايي نظير ريسك هاي فاجعه آميز، قيمت گذاري محصولات بيمه اي، بيمه هاي انرژي و نظاير آن را اعلام كرد و گفت: ما علاقمند هستيم همراهي كامل را با سياست هاي بيمه مركزي در ليدري قراردادهاي اتكايي داشته باشيم و شرايط بيمه مركزي را تامين كنيم.

رئيس كل بيمه مركزي همچنين با دكتر منير كبان (MONIR KABBAN)رئيس هيات مديره شركت بروكري UIB و ساير مديران شركت در لندن ديدار و گفتگو كرد.دكتر همتي در اين ديدار از عملكرد و فعاليت هاي UIB در ايران و اقداماتي كه براي آموزش مديران و كارشناسان صنعت بيمه كرده است، قدرداني كرد.

شايان ذكر است، شركت اسكور SCOR در سال ۱۹۷۰ تاسيس شده و تا كنون شعبات متعددي را در سراسر جهان از جمله هنگ كنگ، لندن، مادريد، مكزيك، سيدني، مونترال، سنگاپور، توكيو، نيويورك، ريودوژانرو، سئول، مسكو، پكن، بروكسل، هند و آفريقاي جنوبي ثبت نموده است.

بر اساس گزارش شركت رتبه بندي Moody، شركت يادشده با سيري صعودي مستمر، در سال ۲۰۱۵ موفق به كسب رتبه A۱ شد و از چشم اندازي "داراي ثبات" به سطح "مثبت" ارتقا يافت. مجموع دارايي هاي قابل سرمايه گذاري اين شركت در سال ۲۰۱۵ معادل ۲۷.۶ ميليارد يورو برآورد گرديد. ناخالص حق بيمه ثبت شده اسكور در نه ماه نخست ۲۰۱۶، معادل ۱۰,۲۱۶ ميليون يورو و خالص درآمد شركت ۴۳۸ ميليون يورو گزارش شده است. همچنين UIB هفتمين شركت كارگزاري بيمه اتكايي جهان مي باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: