April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۶۸۹
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
0
دربسیاری از کشورهای صنعتی دنیا حداقل 40 درصد پرسنل آنها در تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند و بیش از 10 درصد فروش خود را صرف تحقیق و توسعه می‌کنند.
پول‌نیوز - خروج خودروهای قدیمی مثل پراید و پژو 405 از خطوط تولید، یکی از بحث‌های داغ این روزهای صنعت خودروسازی است. با امضای قراردادهای جدید خودرویی این انتظار از مسئولان خودروسازی کشور وجود دارد تا خودروهایی با قیمت مناسب و کیفیت بالا را جایگزین این دو خودروی پرفروش در صنعت خودروسازی کشور کنند.

سیدمهدی مقدسی، عضو کمیسیون صنایع درمجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با روزنامه دنیای خودرو به بیان این موضوعات پرداخت.

 بحث در خصوص خروج خودروهای پژو405 و پراید به کجا خواهد رسید؟

قرار است این خودروها از خط تولید خارج شوند. متاسفانه حجم زیادی ازتلفات جاده‌ای به دلیل کیفیت پایین خودروهای تولیدی است و درهمین راستا خودروسازان باید درافزایش کیفیت و کاهش قیمت به‌طور هم‌زمان اقدام کنند، البته بازدیدهای میدانی برخی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از خودروسازی‌ها نویدبخش این است که خودروهایی با پایه قیمتی مناسب و کیفیت و آپشن‌های جدید روانه بازار می‌شود.

 کمیسیون صنایع در این خصوص چه کارهایی انجام داده است؟

کمیسیون صنایع و معادن مجلس به صورت مستمر قراردادهای خودرویی را رصد می‌کند. مشکل اصلی و اساسی صنعت خودرو، کیفیت است و کمیسیون صنایع و معادن مجلس بارها با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های خودروسازی دراین خصوص نشست تشکیل داده و کیفیت پایین خودروها را متذکر شده است که امیدواریم در قراردادهای جدید رفع شود.

 قراردادهای جدید چطور می‌توانند به تنوع محصولات کمک کنند؟

هدف قراردادهای جوینت‌ویچر باید انتقال تکنولوژی و افزایش ارتقای فنی باشد. صادرات 30 درصدی خودروهای تولیدی که توسط شریک خارجی باید تحقق یابد ازجمله اقدامات مهم در عرصه خودرویی است که می‌تواند شرایط بازاریابی را برای خودروسازان ایرانی تسهیل کند.

 چه راهکاری برای افزایش کیفیت خودروها وجود دارد؟

بهترین راه برای افزایش کیفیت خودرو توجه و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در کنار فعالیت‌های صنعتی است. متاسفانه درایران به‌ویژه صنایع خودرویی R&D معنایی ندارد و با جدیت به آن پرداخته نمی‌شود. دربسیاری از کشورهای صنعتی دنیا حداقل 40 درصد پرسنل آنها در تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند و بیش از 10 درصد فروش خود را صرف تحقیق و توسعه می‌کنند. تحقیق و توسعه مقدمه‌ای برای افزایش کیفیت خودروهاست. تا زمانی که صنایع ازجمله صنعت خودرو به تحقیق و توسعه و استفاده از پتانسیل دانشگاه‌ها روی نیاورند، نه‌تنها به کیفیت آنها افزوده نشده است، بلکه از کیفیتشان کاسته می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: